![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
Föräldrarna skulle handla i Vetlanda och jag passar på att ta bilder... ![]() ![]() Jag gick längs med banan mot Åsedahållet och kom till BK-tågs verkstad där det stod T43 ![]() ![]() ![]() BILDER: - ![]() T43, I banverksmålning...(ej inne för reparation?) - ![]() ![]() Y1, Destinationen var "8-Linköping", men va fasen felet var vet jag inte...[8] - ![]() Denna Y1:a har nog gjort sin sista tur... Fy fan för klottrare alltså! ![]() Den hade även brunnit!? Någon som vet var den gått i trafik? PS. Vissa bilder blev mörka plus att jag hade fingret framför kameran på en av bilderna, förlåt för detta![:I] EDIT: I mitten stod en Dalatrafik Y1 som hade några rutor förstörda men är de verkligen nödvändigt av dem att köra ner dom så långt ner som till verkstaden i Vetlanda?[ ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej Olis!
Du behöver inte ursäkta dig för att du inte har en 10 000:- kamera, bilderna går ju se och det är huvudsaken. Alltid roligt att få se tågbilder ifrån Sveriges alla "hörn" så fortsätt knäppa! Jäklar vad misshandad Y1:an var, skulle fått tag i dom som gjort det och göra samma sak på dom. Undrar om dom skulle gilla det???? Så otroligt dumt att göra så, tycker dom inte att biljettpriserna är tillräckligt höga? ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#3 |
Moderator
|
![]()
Hej!
Den var totalt förstörd ju... Nerklottrad och brandskadad. Undrar vad den gick för innan? Någon kanske hörde talas om den!?[|)] Fan för klottrare alltså! ![]() ![]() ![]() Olaf Lindström, Olis Skapare av Björkeby rutten och ledare för OL-Design... |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
|
![]()
Den bombade Y1:an heter 1321 och är en f.d. pågatågsvagn. Det är den enda av skåningarna som har kvar pågatågslacken (ja ja, men det finns under klottret
![]() ![]() Dalabussen är YF1 1325, som BK köpte en gång i tiden. Vet inte hurpass komplett den är, men jag tror att åtminstone motorer och hydrauler saknas. Hälsningar Markus, som har tvättat bort klotter från en annan Y1 idag. ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Moderator
|
![]()
Snygg "uppljusning" Mson![
![]() TACK! Olaf Lindström, Olis Skapare av Björkeby rutten och ledare för OL-Design... |
![]() |
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Var står loket ? | pussgurkan | Off-topic | 6 | 2004-07-10 01:53 |
Några bilder från Nässjö idag+en bild i Vetlanda | vfp420b | Off-topic | 5 | 2004-03-21 21:06 |
Varför står det på engelska?? | vfp420b | Off-topic | 2 | 2003-03-29 17:03 |