![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
SJ litt Hg !!
Senaste tiden har det varit lite tyst från STW's produktionsavdelning, men tro inte därför att vi sitter overksamma. Vid sidan av en del topphemliga projekt så kan vi ändå presentera vårt helt egenproducerade och mest detaljerade lok hittills. Med över 13000 polygoner samt hytt i 3D så har vi skapat en modell av ett av de mest klassiska av alla svenska lok. I både linje- och växlingstjänst har Hg varit en arbetshäst som synts över hela Sverige under nästan ett halvt sekel. Modellen är gjord för att verkligen ses på nära håll vilket innebär att de flesta detaljerna har gjorts i 3D istället för att vara målade i texturen. Allt från hjulen och motorluckornas handtag ner till kokplattan i hytten ![]() ![]() Här är några bilder från lokstallet och provturen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() /Mats ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaa![
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ni är BÄST! Hg, ett utav mina favvo el-lok! [ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() //Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Det finns en sak som jag däremot har att anmärka emot, det är hjulen, de ser klena ut, Men annars en TOPPENMODELL!
TACK! //Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Det lokomotiv ser for vildt ud!
![]() Vi kunne godt bruge et par drool-smileys på det her forum, hehe! ![]() /Tom Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
![]() |
![]() |
#5 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
Det är en mycket snygg modell! ![]() Jag beundrar verkligen STW´s arbete...[:I][ ![]() --- Dock så undrar jag om STW inte har någon gräns på bildstorleken?[} ![]() Det är ju en gräns som andra kanske inte följer men ni borde väl nästan veta bättre!?[V] Eller ska Fredrik(eller annan admin/mod!) radera bilden? ![]() --- Olaf Lindström, Olis |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
[
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() fast... stw verkar gjort det igen (eller så ser jag lite fel, det är ju ändå backe), att ni har gjort fel höjd på strömavtagaren[xx( ![]() ![]() /Leoj besök gärna: *ny adress:* http://www.trainz.w3.to eller mitt forum: http://invisionfree.com/forums/TrainzpageFORUM/ registrera er gärna där!! ************************************** allt kan misstolkas bara man är tillräkligt dum... |
![]() |
![]() |
#7 |
Admin & STW-member
|
![]()
Olaf
Vilken bild gäller det? Som jag har skrivit några gånger tidigare brukar jag vara snäll med upp till 10% på överskjutande filstorlek (om det inte blir för ofta som samma användare överskriver med just 10%) Av bilderna ovan är det max 1 kb som de överskrider och skulle jag ta bort bilden skulle många andra också ryka med. Nu är jag som sagt snäll med gränsen. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Bravo, mycket fin!!! ![]() ![]() ![]() Men vad är det för kontaktledningsstolpar jag ser??? Hm, kan det vara nästa generation av STW:s stolpar tro, med ny tråd [?] ![]() Roger ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Ett fantastiskt fint lok, TACK!!
|
![]() |
![]() |
#10 |
Senior Member
|
![]()
Ang, detaljerna så skall ni inte hänga upp er för mycket på felaktigheter i dom på detta stadiet. Den är inte klar än och det återstår en del att göra. Kan ni hitta fler fel?
![]() Stolparna ingår bland en mängd olika testobjekt som finns på denna bansnutt. Vi experminterar med många olika tekniker. Vi får se vad som passerar kvalitetstesten i slutändan ![]() /Mats ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Mummmsss och Mumma!
Tackar och bockar! Ni är ovärderliga! Suveränt arbete killar! ![]() ![]() ![]() Fråga: På vilken bana gick premiär turen av stapeln? Den ser fantastisk ut! Edit: Fråga... Mvh: Kvarne -------------------- 6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA) SL H10 |
![]() |
![]() |
#12 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
Jag är nog lite spänd över resan till Gra(i)n Canaria! ![]() ![]() (reser inatt![8D]) Det var ju från en egen server så jag ber Emges(som jag skrev om tidigare!) om ursäkt! ![]() Förlåt mig emges. Det var förhastat att skriva så![V] ![]() PS. Mycket snyggt lokstall! Är det från spelet eller 3dstudio? Olaf Lindström, Olis |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Väldigt stiligt lok, snyggt jobbat[
![]() MVH Bengt L. |
![]() |
![]() |
#14 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
EDIT: Det va då ett jäv.... snyggt lok ni har gjort STW. Caben ser riktigt bra ut måste ja säga! ![]() M.V.H Nicke! |
|
![]() |
![]() |
#15 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Snyggt jobbat!
Kommer hastighetsmätaren att bli fungerande? /Lars |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
STW presenterar ny vagn Lnps med industri! | Tomas | Trainz - Allmänt om Trainz | 33 | 2005-02-27 17:34 |
Auran presenterar glada nyheter! | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 12 | 2004-01-16 15:28 |
Msts-Akuten presenterar msts guide som gör att.... | Olaf Lindström | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 6 | 2003-12-06 21:28 |
STW och Auran presenterar svenskt i TRS2004 | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 18 | 2003-10-01 00:00 |
Pson och Hawk presenterar... [Linx X2000] | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 24 | 2002-09-19 20:06 |