Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-09-15, 18:04   #1
Pson
Medlem

Reg.datum: Sep 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard Canon PowerShot A60

Fyllde nyss år och jag hade ju mina tanker på att spara pengar även i jul. Men jag fick mycket mera över förväntan och jag har runt 3000:- att röra mig med. MegaPixels och Zoom, filmsekvenser med ljud osv är ju sådant man får tänka på!

Canon PowerShot A60 har förvisso bara 2 MegaPixels upplösning med med en rad andra finesser. Optiken verkar vara riktigt bra och jag vet inte om det är värt att köpa en 3 MegaPixels kamera om man kan få denna Canon för 2500:-

Att betala 1300:- för storebror A70 med 3 MegaPixels känns också lite onödigt då jag skall ha bilderna på datorn och för publicering på internet i upplösningar runt 800 x 600.

Nikon CoolPix 3100 har jag ju pratat mycket om. Men den är runt 1000:- dyrare och känns inte längre prisvärd gentemot Canon PowerShot A60.

Jag vet inte, men det känns som om detta kan vara ett riktigt bra köp. Man kan även spela in filmsekvenser med ljud.

Jag tänkte mig 64 MB-minne till en början. Med det kan jag ta:

104 stycken bilder i 1600x1200
184 stycken bilder i 1024x768
384 stycken bilder i 640x480

Det ingår 16 MB-minne men jag antar att man får slänga det minneskortet åt sidan, eller?

Slutartider enligt Cyberphoto är 15-1/2000 sekunder och jag vet inte riktigt vad dom menar. Menas det 15 sekunder ända ner till 1/2000 dels sekund?

Jag väntar på synpunkter från Er innnan jag köper! Json, du hade väl köpt en likadan?

Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar Pson

Pson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-15, 18:18   #2
Json
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

Jorrå, jag har en Powershot A60, men jag funderade länge på att köpa en Coolpix3100, men det föll på priset, ljudet och de dålega formatet!

Jag har köpt till följande: Laddbara batterier, 128mb minne, väska och stativ.

Den tar riktigt bra bilder (exempel kommer) och att fippla med slutartider och exponering är riktigt kul!

16MBminnet kan du lägga åt sidan om du inte vill köra på dålig kvarité och storlek!

Enligt mig en mycket bra kamera till ett trevligt pris!!!

Betyg: [][][][][]

Slutartiden stämmer din fundering är sann!!

//Json

Json, lackerare på BOPGE
Json besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-16, 13:26   #3
wilburt
Guest

Standard

En bra kamera PSON, jag har skådat den och bildresultatet på nära håll. Om du slantar upp 140 pengar till, får du ett 128mb kort och det kommer du inte att ångra, var så säker!

wilburt

Gammal 2003-09-18, 19:55   #4
Pson
Medlem

Standard

En Canon PowerShot A60 beställd ifrån Cyberphoto inklusive 64 MB-minne för 2920:- [8D]

På Tisdag, får vi se vad den går för! []

Gammal 2003-09-18, 20:05   #5
Rojje
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2002
Standard

Har för mig att min kamera, Canon Powershot A40, är föregångaren och den fungerar alldeles utmärkt. Bra skärpa ända ut i kanterna och fina färger. Det enda jag saknar är större zoom, men det finna ju en konverter att köpa så att man kan sätta olika tillbehör.

Ha det så kul med kameran!

Roger
Rojje besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-18, 20:17   #6
niofem
Guest

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pson

En Canon PowerShot A60 beställd ifrån Cyberphoto inklusive 64 MB-minne för 2920:- [8D]

Kul, Pson! Det är alltid kul med ny teknik till prylsamlingen. Hoppas att du får mycekt nöje med kameran, testbilderna från Cyberphoto ser ju lovande ut!

Du är verkligen värd en ny digitalkamera, med alla fina (tåg)bilder du har tagit med din förra kamera. (Nåja, den nya har inte levererats ännu... )

Som sagt, mycket nöje! [8D]

/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net

Gammal 2003-09-19, 07:28   #7
ErikFalken
Senior Member

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till ErikFalken
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pson

Hoppas du blir nöjd med den, tror att det är en bra och kompetent kamera. Mycket funktioner, hyfsad optik för prisklassen och bra möjligheter till kreativt fotograferande med alla möjligheter till manuell och halvautomatisk fotografering.
btw, vad fick du för godis i kartingen :-)

/Erik
ErikFalken besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-21, 08:08   #8
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Grattis i efterskott på födelsedagen och grattis till den nya kameran. Må du ta många nya fina tågbilder med den!

OT: Kolla vad jag hitta för tillbehör till Olympus C-2100UZ: http://home.swipnet.se/ostborg/ba/uzi/tele.htm

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-23, 18:50   #9
Pson
Medlem

Standard

2003-09-23 15:19 Spar Lambohov Ankommit Serviceställe

Statusen för mitt paket, nu väntar jag bara på att lappen från posten skall komma. Och nej, det går inte längre att hämta ut paket utan den lilla lappen. Tyvärr.

Så, nu är mina bilder med GSmart Mini 2 räknade - men, visst tog den bra bilder? [8D]

Gammal 2003-09-23, 19:34   #10
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Hej!

Hoppas den ger bra bilder...
Visa gärna några när du får kameran![8D]

OT:
Lambohov?
Var i Linköping ligger det!?[]

Olaf Lindström, Olis
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-23, 20:12   #11
Fredrik
Admin & STW-member

Standard

Mycket märkligt att man inte kan hämta ut utan lapp. Jag vet att de numera har en funktion att skriva ut ny lapp direkt vid terminalen. Det viktiga är att man kan legitimera sig.

Jag har flera gånger hämtat ut paket utan lapp eller rättare sagt bett dem nyttja funktionen med att skriva ut ny lapp direkt vid uthämtningsstället men självklart har jag fått legitimera vid samtliga tillfällen.

Fredrik besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Canon PowerShot S1 IS beställd =) Pson Off-topic 2 2005-02-25 18:26
Nattbilder --> Canon PowerShot A60 Pson Off-topic 29 2003-10-04 17:53

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:24.