![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Jag har lagt ut spår så verklighetsnära som jag kunnat (har mätt på Eniros emnineta kartor)för det befintliga spårvägsnätet i Norrköping. Vagnhallen är dock undantagen, det pågår enligt uppgift arbeten där som är klara fram mot sommaren. Jag har använt STW:s gatuspår och "streetlevers". Eftersom jag inte kännt till kurvradier har jag höftat till dessa med en radie av 20 - 35 m.
Lite screenshots kommer så småningom. Ett dilemma är vagnparken, de spårvagnar som gått att få tag i på DS ser inte så svenska (Norrköpingska) ut, det kanske finns någon ute i cyberspace som skulle tycka det var skoj att snickra ihop en svensk spårvagn för Trainz. Som sagt det är bara spåren som ligger än (inklusive spårförslingring i Drottninggatan) ingen kontaktledning ,byggnader ellen vegetation än. |
![]() |
|
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Us, Uppsala Spårvägar | Jonsson | Landskapsdesign - Trainz | 13 | 2005-03-16 21:54 |
Spårvägar i TRS2004 | vfp420b | Landskapsdesign - Trainz | 4 | 2004-04-14 00:09 |
Norrköpings spårväg | Hinken | Landskapsdesign - Trainz | 1 | 2003-11-08 13:05 |
Lillby-Åskog Järnväg (med Lillby Spårvägar) | bobjörk | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 8 | 2002-10-17 14:53 |