![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Har laddat ner denna fil + Drive to industri. båda finns i downlouds-mappen men ingenting kommer upp i drivermenyn. Vad gör jag för fel.
![]() Göran. http://hem.wtnord.net/k00468/index.htm GN |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Ursäkta en novis men var är den?
Göran. GN |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej!
Edit Session hittar du i menyn i Surveyour: Surveyour Menu -> Edit Session. Klicka på Add Rule, så ska en lista med alla rules komma upp. mvh ... Mats |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Var skall jag söka efter denna "rule" Hittade Wishtelignal som jag tror skall göra att tåget signalerar då det passerar signalen.l Får bara felmedelande och kan inte hitta vad jag söker.
Och varför skriver ni inte på svenska i detta forum. Jag är 52 år och lurat 2 på jobbet at skaffa spelet , men dom har lite svårt och ta del i det också då dom är som jag lite dåliga på engelska (och gubbar till det uttre men barn i sinnet). Vi är dock 2 gammla Trainz idioter som försöker fortfarande. Med detta vill jag säga att jag gjort en liten demo för nybörjare. http://hem.wtnord.net/k00468/bygga.htm Men mitt problem kvarstår. Jag vill ha in dessa kommandon som finns att ladda ner på följande adress. http://www.thevirtualhobbyist.com/tr...ds/default.php Och jag vore tacksam för en detalerad förklaring. Göran GN |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej igen!
Jag vet inte riktigt hur ingående jag ska beskriva det, men jag börjar väl från början: Steg 1: För att få hem och installera detta så ska du bara behöva klicka på en av länkarna på sidan du hänvisade till ( http://www.thevirtualhobbyist.com/tr...ds/default.php ), så ska Trainz Download Helper ladda ner och installera automatiskt. Jag provade med "Drive to A Trackmark". Laddar ner: ![]() Installerat och klart: ![]() 2:Nästa steg blir att starta Trainz och öppna Surveyour, där du får skapa din session. Placera ut de lok och vagnar som du vill använda och välj därefter "Edit Session" i "Surveyour Menu": ![]() 3:Tryck på "ADD" i rutan som du då får upp. Nu kommer det upp en lista på alla Rules som finns tillgängliga. Välj "Driver Command Rule" och sedan den gröna bocken. 4:Tryck nu på EDIT och sedan "Add Driver Command". Välj "Drive to A Trackmark". Tryck på den gröna bocken igen. Nu borde det se ut på följande sätt: ![]() Nu kan du lägga till flera kommandon genom att trycka på "Add Driver Command" och välja något annat ur listan som kommer upp. Vet inte om detta hjälpte så mycket, men jag hoppas det. mvh .... Mats |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Ett stort Tack för en perfekt förklaring både Drive to A trackmark och drive to a industri är kanon att använda.
GN |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Förare stannar ej vid trackmark | mr. desa | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2004-08-20 12:18 |
Schedule & timetable | Richard70 | Scenarios och scripts | 0 | 2004-08-10 20:09 |
Får ej upp vissa drive to kommandon? | hgkn | Trainz - Allmänt om Trainz | 5 | 2004-01-13 07:26 |
Förarbeteende i TRS2004 | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2003-12-03 09:54 |
Trackmark | hgkn | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2003-11-28 10:06 |