![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 838
|
![]()
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...425772,00.html
//MVH John http://prymi.net "Att tala innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter" |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
|
![]()
Det var tråkigt att läsa.
Hoppas att det går bra för pojken. MVH Macley ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
|
![]()
Nu sa dem precis på rapport att pojeken har avlidit.
Detta är mycket tragiskt. En tyst minut för pojken... MVH Macley |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Uppenbarligen den sista dörren i tåget, som av oföklarlig anledning öppnats i en hastighetav 150-160 Km/h. Pjkens kamrat drog i nödbromsen och tåget stannade efter ca en mil. Tycker det värkar vara rätt dålig bromstal om det tar nästan en mil att stanna.....
MVH Daniel, fyller 14 30 Jan ![]() ![]() VD för UBOPGE |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
|
![]()
Sj säger nu att de har hittat nio dörrar med "tveksamheter".
De har 102 vagnar i trafik av den modell som olyckan skedde i och de flesta har redan undersökts. Sj kommer att göra fler kontroller att se om dörrarna har samma fel. Olycksvagnen är flyttad till Malmö där det finns mer avancerad testutrustning. Sj säger att de vet att låset fungerade men att den extra säkerhetssprinten inte var i rätt läge. Källa: SVT Text-Tv Vi får hoppas att SJ kan åtgärda eventuella problem på övriga vagnar så detta inte sker igen. MVH Macley ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Är det skabbvagnarna vi pratar om? Det vill säga 60-tals-vagnarna. Om det stämmer så är det nog dags att skicka dessa till skroten, 44 år för en tågvagn det är lite för lång tid.
![]() Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
60-tals serien utgör knappast alla tillgängliga vagnar. [8]
Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Och enligt vad jag kunnat läsa mig till via tidningar m.m. är det 102 vagnar som är i trafik av 60-tals modell.
Någon gång måste ju vagnarna skrotas, och det borde ju vara inom en ganska snar framtid. Vad ska SJ ta sig till då? ![]() Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
![]()
De inväntar X40 för att på så sätt kunna göra en rad omflyttningar som i slutändan leder till utfasning av 60-talarna. Allt går inte att göra bara för att man vill det rätt öven en dag.
Just nu skulle det leda till ev. vagnbrist vilket skulle leda till inställda tåg, vilket knappast SJ skulle vinna någon goodwill på. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
Inlägg: n/a
|
![]()
Jag håller med Pson - 60-talsvagnarna känns inte lite passé. När tågpriserna är så höga som de (i vissa fall) är förväntar man sig kanske lite mer än vad dessa "skabbvagnar" (tack för uttrycket, Pson
![]() Men samtidigt har ju Fredrik och Janne rätt - bättre skabbvagnar än inga alls. - Man tager vad man haver, menar SJ... ![]() ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
![]() |
![]() |
#13 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
![]()
Finns inga vagnar som är så sköna att sitta i som just 60-talarna. Något som också återspeglas i vagnguiden på jarnvag.net där 60-tlarna rätt igenom har höga betyg
![]() ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Medlem
|
![]() Citat:
F.ö va det B10 5555, sveriges femigaste vagn? ![]() MVH Daniel ![]() VD för UBOPGE |
|
![]() |
![]() |