![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Tänkte köpa mig en ministereo. Budgeten ligger på max 3000 kr, och om inte annat så tänker jag beställa en Sony MCH-RG330, alltså stereon på bilden nedan.
![]()
Jag har kollar lite på GEO-Reviews där USA-systermodellen GX-25 har fått bra kritik. För övrigt skrev en person angående sin GX-45-stereo att: "You can hear it well a block away outside." ![]() Nu undrar jag om någon på forumet möjligen har erfarenheter av att handla hos Fastronic eller av Sony-ministereos etc. ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
![]() |
![]() |
#2 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej niofem!
En kompis till mig har en EXAKT likadan stereo och den ger ett otroligt fint och bra ljud, han kan inte köra med "stark" bas på högre än nivå 6/30(har för mig det är 30) för då skakar det på övervåningen i deras hus, mestadels tv'n som börjar flimra och skaka! ![]() ![]() [:0] Kanske har att göra med att det är i trä men ändå! ![]() ![]() MVH: Olaf "vr98olli" Lindström Msts-akuten.com - värt ett besök! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Guest
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Till vänster 220-modellen, till höger storebror 330. 330-modellen är cirka 400 kronor dyrare. ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
En sak är säkert:
Sony är Bäst på Sterioanläggningar. Jag har en förstärkare till min "Bärbara" Sony-Sterio som hållt 5 år utan problem. Det finns fortfarande mycket nöje kvar vet jag ![]() Satsa på Sony Sterion niofem så blir du nöjd! MvH. Mson ![]() http://www.tagbilder.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
STW-member
|
![]()
Nänänä, Sony är inte alls bäst. Jag har en Marantz 2x130 W (THD 0.05%) som jag köpte 1977 och den har gått i stort sett varje dag sedan dess. Den var byggd under en tidsålder då metall och inte plast utgjorde basmaterialet.
![]() Bild på underverket: ![]() ![]() Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Gissa vad jag har för förstärkare?
Marantz såklart! Sony och Marantz, det kan inte bli bättre. ![]() Det ger Kanon ljud i mitt lilla rum ![]() MvH. Mson ![]() http://www.tagbilder.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citat:
![]() Förresten, vet du Janne (eller kanske någon annan?) vad THD betyder - din gammel-stereo ( [:0] ![]() ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Guest
|
![]() Citat:
____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citat:
![]() ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
Nu har jag (äntligen) fått hem stereon, lite problem med Fastronic bara, men det löste sig ganska omgående... 2 588 spänn framstår som rätt billigt med tanke på vad man får tycker jag. Trycket i högtalarna är grymt bra! Basen är djup och surround-effekten fungerar faktiskt riktigt bra (ja, jag är glad amatör och inget proffs). FM-antennen är dock värdelös. [xx(]
Det är klart att ljudet blir ännu bättre med "riktig" reciever, men smakar det så kostar det. Kan varmt rekommendera både stereon och Fastronic. Klagande grannar får man på köpet! ![]() ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
![]() |