![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Här sitter man och bygger i Gmax, och tänker att det är bäst att ta en backup.....
Ska precis göra det, när jag bara vill kolla hur långt jag kommit, då jag får upp meddelandet: (precis när jag öppnar filen) "File open Failed" C\gmax\gamepacks\trainz\*****.gamx Vad kan man göra (kan man göra något?) Har kollat lite i lite gamla trådar, men det finns ingenting som ser ut som mitt problem, och jag har INTE den hotfix som kan ställa till problem! Senast jag gjorde något med filen så funkade den, och jag har inte haft datorn igång sedan dess! //Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Inte svar på din fråga men när jag arbetar i gmax eller liknande där det finns mycket värde i det jag gör sparar jag versioner hela tiden. Jobbar lite och sparar som min-fil_01.gmax sedan jobbar jag lite till och sparar min_fil_02.gmax och så vidare. Då vill det mycket till att ALLA ens filer ska vara korrupta. Om du nydligen installerat någon hotfix till windows kan det ju vara värt att testa att avinstallera den och/eller söka på gmax supportforum.
___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
STW-member
|
![]()
Näst sista inläget: http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7683
![]() Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Lite mindre tack nu, varför? Titta på mitt nästa svar....
//Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jaha.... Detta blev visst en sanning med modifikation. Detta då det bara funkar på en utav mina två datorer.
Nu funkar alla filer utom en, samma fil som förut. ![]() Dessutom finns inte enns denna hotfix på denna dator![xx(].... //Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
STW-member
|
![]()
Problemet är att filen blir korrupt när man sparar den på den datorn där hotfixen är installerad. Flyttar du den korrupta filen till en annan dator är filen lika förbaskat korrupt. Det är bara att kassera den.
Ta alltid backup medan du jobbar förresten. Löpande backup. Spar som objekt_1 objekt_2 objekt_3 osv, då kan du gå tillbaka och förhoppningsvis hitta någon fil som funkar nästa gång det blir problem - för problem uppstår alltid. ![]() Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Ritning som underlag ? (Gmax) | sjonas | Off-topic | 6 | 2006-01-07 11:29 |
Guider om gmax | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 30 | 2005-02-11 15:01 |
Gmax info | Pierre | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 3 | 2003-05-31 16:56 |
Gmax | Hinken | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2003-04-16 17:30 |
Lyckats fått in min V5:a i GMax!!! | Zzarr | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 17 | 2002-10-22 01:33 |