![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Finns nu för nedladdning hos Auran.
Det här är på gång hos Auran, om jag har gjort rätt. Har klistrat och ändrat lite på Mats Strids (emges) vägskyltar. ![]() ![]() ![]() Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Snacka om skyltdjungel
![]() ![]() ![]() Roger |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Snyggt jobbat!
/Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Niträknare & STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
en vild changsning är Vägverkets hemsida, de borde ha lite bilder där tycker man... (http://www.vv.se)
annars finns det ett museum som VV håller i, tror det ligger utaför Borlänge (nästan 100%) där finns det några skyltar, dock inte många, men några (har varit där, orkade inte plåta dum som jag var [xx(]). Annars borde man hitta bra info där? /Leoj besök gärna: http://www.trainz.w3.to (snart i ny tappning ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Kanon Bengan! Du har gjort något som verkligen har saknats.
![]() ![]() Göran. http://hem.wtnord.net/k00468/index.htm GN |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ett besök kan varmt rekommenderas om man är historieintresserad. Du kan nog få tag på den mesta informationen där, även om den inte finns i utställningshallen för tillfället så kan dom som jobbar där fixa fram det. MVH Bengt L. (fd Blge-bo och arbetare på VV HK, med gästspel på Pylonen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Stiligt Bengan, dom där skyltarna blir jättebra att ha på svenska banor.
MVH Bengt L. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Hej Bengan!
Jag har några gamla skyltar från 1955 som du nog kan använda om texturer. ![]() ![]() m.v.h. Arne (Statens Järnvägar) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
Den gula med svart snedstreck är ett KRAV från oss som minns den.
Den försvann 1967 och livet har inte varit lika sedan dess ![]() Att se den skylten och tänka på när man satt bakom ratten på faderns Ford (V8) med någon ung dam med i bilen får denna gubbe att bli nostalgisk. Sen blev jag förvånad att se blå/vita P och M skyltar på den sista bilden /1955/. När kom dom att ersätta de gul/svarta?. Jag vet att dom inte längre gäller men vi brukar några sådana när det är veteranbilsdagar i Malmköping Kenny ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Junior Member
|
![]()
bara lilla jag som inte hittar ett dyft på downloadstation på auran?
va skall jag söka på för att hitta skyltarna? [:X] |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
På gång med nytt forum | Fredrik | Off-topic | 22 | 2005-03-26 12:04 |
Rätt om Ljudsignalmärke | JAM | Off-topic | 1 | 2003-02-17 13:48 |
Nu har även jag gjort en hem sida! / Zzarr | Zzarr | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2002-12-20 13:51 |
Typiska Svenska stugor på gång... | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 6 | 2002-11-20 07:06 |