![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Byggde en perrong som är 100x1.5x0.8 meter och fick detta fel.. Är det någon som vet vad jag kan ha gjort för fel??? Har använt textur på 256x256 om det kan vara till en hjälp... MVH Kenneth |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
För att texturen ska bli bättre så kan du göra som jag gjort på mina plattofrmar!(se mina om du vill ha exempel då med andra ord) Tryck på F4>TOP>PROPERTIES>här finns nu en ruta som visar texturen, till höger om detta kan du skriva i hur många gånger texturen ska kopieras på de olika hållen!(X,Y) Den rutan heter X TILES eller Y TILES beroende på vilket håll, skriv i en högre siffra i någon av dessa(minns ej vilken[:I]) så får du en finare textur! ![]() MVH: Olaf "vr98olli" Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Ok, skall kolla det och se vad som händer. Tack så mycket för hjälpen. Det är alltid bra att veta att man kan få hjälp någonstans när det blir tossigt...Skall testa och se vad som händer[8)] MVH Kenneth Hej igen!! Tack för hjälpen ![]() Håller på med ett par perronger till smalspår. Kommer i lite olika längder och bredd. Så här kommer den att se ut: MVH Kenneth |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ser skitbra ut!
Kan du sätta samma textur som Olis använder på sidorna? Om det är ok för Olis? Du får gärna göra en asfalts variant också.... Snyggt jobbat!!!!! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Moderator
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Oj, nu har jag gjort en groda igen[8] Glömde fråga om jag fick använda hans (Olis) texturer, så därför frågar jag nu om det går bra????[8] Bättre sent än aldrig. Perrongerna är på väg till test nu, så dom dyker väl snart upp!!! Längder 50, 100 och 200 samt 2 meter breda. Bör väl duga till smalspår. MVH Kenneth PS Så här ser perrongen ut. Heter det perrong eller plattform??!! Har fixat till detta!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Du måste nog göra som Olis säger ("Multiplicera") med sidorna, för nu ser det utdraget ut. Men då blir dom kanon!
![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Moderator
|
![]() Citat:
Så jobba på och lycka till, kul att fler personer använder tsm![8D] MVH: Olaf "vr98olli" Lindström ![]() |
|
![]() |
![]() |