Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-04-02, 11:07   #1
elektro
Medlem

Reg.datum: Nov 2001
Standard Växling i aktivitet

Först vill jag ge ett stort tack till våra ruttbyggare. Sådana jättefina banor och landskap vi har, det är skillnad mot originalrutterna.
Jag har lyckats nu att göra några enkla aktiviteter och att placera ut lite vagnar. Jag har satt ett tåg i Skivhaga med några vagnar på andra spåret som jag tänkte hämta upp. Men jag kan inte lägga om växlarna. Inte heller går det att lägga om växlar längre bort på banan.
Jag satte tåget och vagnarna i Marias Pass, och där kunde man lägga om växlar, backa och hämta upp vagnar.
Hur kan man få om växlarna i KMJ? Behövs någon markering i aktivitets-editorn?
Hälsningar Olle M

elektro besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-04-02, 14:14   #2
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Det handlar då om att det är automatiska växlar istället för manuella. På de nya delarna i KMJ, så har jag lagt spår med manuella växlar, just för att det ska vara möjligt med växlingsaktiviteter. Växlarna i Skivhaga är spår som är sedan originalrutten och är gissningsvis automatiska och går då isåfall inte att lägga om.

Sedan en ordningsfråga, vilken KMJ-version pratar vi om? I KMJ3, så byggdes loopen om, just för att växlar och aktiviteter fungerade illa, då loopen direkt ledde pathen hela vägen tillbaka. Jag hade fenomenet i en växel ända nere i Karlsfors som inte gick att lägga om på grund av loopen. Efter ombyggnad av loopen, så är detta fenomen väck. Så, om det är KMJ2 eller 1 du kör på, så kan bekymmret mycket väl vara relaterat till loopen.

/Mats A

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-02, 14:59   #3
elektro
Medlem

Standard

Detta är nog den första versionen av KMJ3, men jag får nog kolla när jag kommer hem.
MVH
Olle M
elektro besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-02, 22:01   #4
elektro
Medlem

Standard

Det verkar vara KMJ3.1 som jag har installerat. Jag ska prova lite senare eller imorgon med att bara utforska rutten och se om det går att lägga om växelkloten i Skivhaga. Återkommer.
Hälsningar Olle M
Gammal 2004-04-23, 12:46   #5
elektro
Medlem

Standard

Hej igen. Bygge i sommarstugan tar all tid ibland...
Det verkar som man i en aktivitet inte själv kan byta spår med G längre fram i färdriktningen. Om man stannar och backar så kan man där jag har provat lägga om en växel och backa in på ett sidospår.
Ibland får man passera en stoppsignal, ibland inte. Finns det någonstans någon instruktion hur det fungerar?
Jag skulle vilja placera ut lite vagnar och tågsätt på stationerna och när jag kommer dit hämta eller lämna vagnar. Men det kanske inte går? I aktiviteten kanske man ska bara köra och stoppa efter tidtabellen?
Hälsningar Olle M

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Aktivitet themepark MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2004-12-18 14:55
Hjälp med aktivitet ojje MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 4 2004-05-25 12:36
Kmj 3.1 aktivitet som kräver German Railroads... Olaf Lindström MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 2004-03-18 08:26
Aktivitet till "Number One Tram Route" Hesa skurun MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 7 2003-01-06 17:00
Bilder Från en Aktivitet på kmj Stefan MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2002-10-05 00:42

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:30.