Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Virtuella Tågbolag

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-06-26, 11:34   #1
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard Lite info ang kortlånen.

Dessa är nu betalda och borttagna.

http://www.svttl.se/Kalkylen.htm

Om ni nu tittar på länken ovan och era kontrakt så ser ni inkomster, utgifter och saldo brevid 'V26'. En del har nu minus på kontot men än skall ni inte börja svettas.

Om ni tittar under inkomster och utgifter så ser ni två stycken 'summa' med gul botten. Dessa summor är mer intressanta. Om inkomsterna (det vänstra) överstiger utgiferna (Det högra) så har ni inga problem. Om utgifterna skulle överstiga inkomsterna så går företaget väldigt dåligt.

Följande gäller nu framöver:

Plus på kontot:
Du är fri att göra alla affärer hos SVTTL.

Minus på kontot men mer inkomster än utgifter varje vecka:
Alla dina affärer kontrolleras med lupp och ditt företag har status 'Vinstvarning'. Antalet affärer på en vecka är också kraftigt reducerade.

Minus på kontot och mindre inomster än utgifter varje vecka:
Företaget är illa ute och företaget har status 'konkurshot'. De affärer som kan göras är endast till för att vända förlusten till vinst och detta efter samråd med banken som i detta fall är SVTTL.

Dessa regler gäller från och med nu kl 11:30 den 26 Juni 2004. De mail med ordrar som redan finns hos mig kommer jag att ordna eftersom mailen kom in tidigare än ovanstående tidpunkt.

Frågor/diskutioner är varmt välkomna när det gäller detta.

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-06-26, 12:53   #2
andreasrosen
Senior Member

Reg.datum: Dec 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

En fråga: Är avbetalningen av kortlånen bokförd som en "utgift" i den gula rutan "utgifter"?

/Andreas
STAB

http://www.seaside.se/~sea1712d/
andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-26, 15:50   #3
Pursche
Medlem

Standard

Utgifterna i rutorna med vit bakgrund (brevid V26) är betalda och klara för veckan som står. STAB har alltså betalt 3.9 miljoner kr.

Inkomsterna och Utgifterna under med gul bakgrund är de utgifter som kommer vid nästa avstämning. Alltså nästa helg. Dessa siffror är naturligtvis preliminära eftersom inkomster eller utgifter kan tillkomma under veckan.

Svaret är alltså att lånet INTE finns med i dina utgifter med gul bakgrund. De är redan betalda.

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-27, 00:01   #4
andreasrosen
Senior Member

Reg.datum: Dec 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

Ooops, va rädd för det... [V]

http://www.seaside.se/~sea1712d/
andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-06-27, 09:24   #5
Pursche
Medlem

Standard

Men för din del så ser det väl bra ut. Du går ju nästan 400 000:- i vinst varje vecka (med dagens siffror). Tänk det bolaget som hade sådana siffror i verkligehten. []

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Gammal 2004-07-05, 10:42   #6
Pursche
Medlem

Standard

Äntligen är siffrorna ute för V27. Det tog lite tid eftersom jag jobbat med SKÅJ (museiförening) under helgen. jag uptäckte också en liten bug som jag fick lov att fixa.
Det går inte att ha räntan på saldot som en inkomst. Därför finns den nu som en tredje 'inkomst/utgift' där kortlånen fanns förut. Det tog några timmar innan jag fattade vad som krånglade till mina siffror men nu skall det i alla fall fungera.
Denna bugg upptäktes innan den ställt till med några bekymmer som tur är.

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Dags att köpa in TRS2004! Lite info behövs! DJ Clinton Trainz - Allmänt om Trainz 8 2004-06-26 19:07
För lite smalspår GT Off-topic 0 2003-08-18 00:06
Lite kortfattad info om vad Henk från Auran sa Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 3 2003-08-13 11:29
Funderingar kring ruttbygge och lite bilder Daniel R Landskapsdesign - Trainz 5 2003-07-26 09:58

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:49.