![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
På SLs hemsida så kan man läsa om att p g a bråk så ersätts pendeltågen mellan Västerhaninge och Nynäshamn med buss...
![]() Säger inget mer, men bättre bussar borde väl Nynäshamnsborna få åka i, och inte tvåvåningsbussar från Spårvägsmuseét... ![]() /Byggare Bob |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]()
Man skulle kunna vinkla det så att om föräldrarna hade lite bättre koll på vad deras små sötnosar pysslar med så skulle det inte behövas bussar på linjen. Nu blir det lite kollektiv bestraffning och ett incitament för föräldrarna att syna sina små i sömmarna.
![]() ![]() Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Helt rätt att dra in trafiken, så länge inte säkerheten kan garanteras för trafikanterna och oss förare.
Sitter själv och kör buss på Råstagaraget och det är vi som kör linjerna som går igenom Tensta. Är en av dom förare som har drabbats med att få skyltskåpet sönderskjutet av luftgevär. Det är kraft nog i dessa gevär och inte blir det bättre av att man blir beskjuten när man är i rörelse 50 km eller 70 km när man är ute på E18 och kör. Har själv inte drabbats av stenkastning eller fått någon cykel nedslängd framför mig än, men har ett flertal kolleger som har drabbats utav detta. Själv skulle jag inte uppskatta att få en cykel eller en sten inslängd genom vindrutan, som ett flertal har fått från viadukterna. Alla tycks tro att detta är ett nytt fenomen som har kommit nu. Bara för att trafiken har blivit indragen och det har stått om detta i tidningarna på sistone. Har jobbat på Råstagaraget i 18 år och det har inte gått något år utan att det har slängts ner cyklar från viadukterna där och detsamma med stenkastningen. Vad som har skett, är att vi har fått nog. Och detta har nu SL insett och även våra arbetsgivare. Så nu har dom reagerat och det ser mycket bättre ut om dom ställer trafiken, än att vi själva gör detta. När trafiken kommer igång igen på kvällarna och det skulle inträffa på nytt att stenkastning eller annat förkommer. Så ställer vi trafiken igen. Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
"Säger inget mer, men bättre bussar borde väl Nynäshamnsborna få åka i, och inte tvåvåningsbussar från Spårvägsmuseét..."
Och vad skulle det vara för fel på dessa bussar? Man kan ju knappast få åka med bättre utsikt! Angående barn av idag, så finns det två stora problem: Barn kan inte bestaffas av skola/föräldrar. Då blir det en anmälan om misshandel direkt. I och med avsaknad av bestraffning, så vet ej barn att dom gör fel. OBS! Bestraffning är inte likamed barnmisshandel! Det satsas inte på barnen. Många fritidsgårdar har stängt på helger eller slagit igen för gått. Och då har barnen inte mycket att välja på och det är lätt att det blir fylla och förstörelse..... Sen skulle fler patrullerande poliser på helger behövas. Idag sitter dom oftast bara i bilen och åker runt runt på stan. ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
Inget illa med dubbeldäckare, och jag håller med om att det borde satsas mer på ungdomen, det var bilden i kombination med texten jag tänkte på, mest som skoj...
Och jag skulle vilja se den dubbeldäckare som klarar 90 km/h på Nynäsvägen... |
![]() |
![]() |
#6 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
![]() ![]() Bilden länkad från www.busnut.com. Mvh Mikael R / http://ringmarck.fateback.com ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
tvärsenil, jag i dag, tänkte inte på att det fortfartande tillverkas dubbeldäckare...
Omformulerar min fråga: Skulle vilja se den Leyland Atlantean som klarar 90 på Nynäsvägen... |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Igår utalades det hot mot ersättningsbussarna.
De skulle kastas sten och liknande mot dem åxå. Även hot om att man skulle sno en linjevagn och placera på spåret utalades... Vad är det för fel på dessa typer? [8][:0] Mvh: Kvarne -------------------- 6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA) SL H10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
MVH Daniel ![]() VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Guest
|
![]() Citat:
Samtidigt så ska vi ju komma ihåg att det är lätt att falla för grupptrycket, det räcker i grund och botten med att en person hamnar snett och sedan drar med sig sina kompisar ner i träsket. En sak som irriterar mig är att polisen inte ingrep tidigare, trots att många enligt uppgift visste vilka vederbörande var. En annan negativ sak är att det svenska straffystemet i sig kanske itne är 100-procentigt, men värre är att det saknas riktiga sanktioner för brotten. Visst, unga kriminella kan inte hamna i fängelse och någon form av ungdomsanstalter behövs helt klart. Vad jag ahr hört så går det i genomsnitt tre anställda per intagen på en anstalt, som för övrigt kostar 6000 kronor per intagen och dygn! Otroligt mycket pengar, som helt klart borde kunna spenderas på utbildning och att förebygga att ungdomar redan i låg ålder hamnar i kriminalitet. Vidare återgår 8 av 10 till brottslighet när det väl kommer ut från anstalterna. Skandal är bara förnamnet. ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
TRS 2004-frågor igen | goran | Trainz - Allmänt om Trainz | 7 | 2004-01-13 22:38 |
Tillbaka från våran sommarstuga!! Hej igen! | Dson | Off-topic | 0 | 2003-07-16 21:05 |
Fixa W2k bootbart igen... | prymikom | Off-topic | 3 | 2003-05-15 00:09 |
Hej igen | DV12 | Off-topic | 3 | 2002-12-16 18:37 |
Lyckats fått in min V5:a i GMax!!! | Zzarr | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 17 | 2002-10-22 01:33 |