![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Som så många märkt så har servern legat nere under helgen.
Vi har nu flyttat webdelen till en egen server. SQL-delen (som sköter databasen av forumet) ligger kvar där den tidigare låg. Vi ska se om det nu kan bli något bättre stablilitet. Om allt inte fungerar beror det på att www.e-buzz.net har ett nytt IP och att det kan ta ett tag innan det slår igenom. Kan också rikta ett stort TACK till Christian som tog sig tid att åka in till sitt arbete och göra detta kl 23.30 en söndagkväll några timmar innan hans tidiga morgonplan skulle avgå mot USA. Tack Christian. Sedan skulle jag vilja tala om att bilduppladdningen här är tänkt att användas till ENBART forumet HÄR Att ladda upp en bild och sedan länka ut den till flera andra forum gör att belastningen på VÅR server ökar många gånger om. Detta har förekommit har vi sett och fortsätter det blir det att ingen alternativt bara enskilda utvalda kommer kunna ha möjlighet att ladda upp bilder. Det är alltså INTE okej att ladda upp bilder här och sedan länka dem på t.ex Postvagnen, swetrams forumet eller bussnack (eller liknande) ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jo, det märkte man allt. En hemsk helg utan E-buzz var det!
Jag har nu kommit igång med min spårvägsrutt igen och tänkte lägga upp några screens. Men det enda jag får är errors!????? Får man inte lägga upp bilder nu? Eller är det nått fel på funktionen? En idé för att minska belastning kan vara att man bara får lägga upp bilder här, som har något med tågsimulatorerna att göra (bara screenshots alltså!). Bilder på riktiga tåg/spårvagnar/bussar finns det ju andra forum för! Och ett stort tack till Christian som offrade vilodagen! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Det fungerar inte för mig i alla fall. Får bara det här meddelandet, när jag försöker. Upload an attachment Error uploading. Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Tack Fredrik för du fixade bilduppladdningen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]()
Ser att Totte och Pierre har lyckats få in bilder.
Själv får jag fortfarande samma meddelande. Upload an attachment Error uploading. Har det blivit problem igen, tro. Börjar undra om problemet bara ligger här hemma hos mig. Då Pierre fick upp sin bild, strax efter Fredriks meddelande ca: 21:45. Gjorde mitt försök ca: 22:45 och Totte fick in sin bild ca: 23:15. Har försökt ett flertal gånger nu på morgonen, men det funkar inte för mig. Har ni andra samma problem som jag. Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citat:
Dom ligger mellan 60,7 kB och 91,9 kB. Ingen av dom vill komma upp, bara felmeddelandet. EDIT ![]() ![]() Fredrik. Ni har inte ändrat maxstorleken för det som får laddas upp, tro. Gick att ladda upp dom här två bilderna nu i alla fall. Dom ligger bara på 18,5 kB och 21,9 kB. Men om du tar dig en titt på dessa bilder, så på bild 1 är det bara en rad med Attachments. Den är från din tråd. Bild 2 har 2 rader med Attachments och det får jag fram när jag kör new topic. Har för mig att jag alltid har haft det som på bild 2 när jag har laddat upp bilder, men har inte tänkt på hur det har sett ut där i någon annans tråd. Kanske det här är bara nått som spökar för mig just nu, men då borde jag inte ha kunnat få upp dessa bilder heller. Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citat:
Har inte en aning om vad det kan vara för problem. Byte namn på bilderna och då gick det att lägga upp dom, men storleken (kB) på bilderna ändrades och blev större. Hade döpt bilderna till. X60 6002. Hagalundsdepån. 2004-10-25. 1 upp till 4. Byte sedan namn till bara aaa, bbb, ccc och ddd. Sedan gick det att lägga upp dom. EDIT: Kan det vara så enkelt att namnet var för långt, men jag brukar döpa bilderna efter plats och datum och även lagt upp såna med långa namn tidigare. Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Det är väl om man använder åäö i filnamnet som det krånglar.
/Mohammad, anställd hos MET (f.d CT Inc). ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Lite bilder till helgen [Bilder] | Pson | Off-topic | 4 | 2004-07-11 23:15 |
Ängelholm i helgen... | prymikom | Off-topic | 4 | 2004-05-03 19:58 |
Påminner om show i Ängelholm till helgen! | Fredrik | Off-topic | 0 | 2004-04-27 20:54 |
Ånglok i helgen var??? | Bengan | Off-topic | 8 | 2003-04-18 06:59 |
NÅN SOM SKA TILL NÄSSJÖ I HELGEN??? | Olaf Lindström | Off-topic | 4 | 2003-03-24 20:00 |