![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hur gör ni för att få jämn radie på kurvorna??
Så som det blir nu, så blir kurvorna kantiga vilket leder till när jag provkör så beter sig loket som en "skadeskjuten kråka"... Andreas |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Ett problem jag också har.
Antar att det beror på hur långa sektioner splinesen är indelad i. Jag har hittills enbart kört med Third party SWE-spåren som kommer med TRS och vid långa svepande kurvor kan man få fenomenet att vagnarna kommer i svängning. Verkar som det är en kombination av längden på vagn/kurvradie/hastigheten som bestämmer när det inträffar. Har man en kortare rak bit emellanåt så minskas problemet. Tänkte byta till de spår som finns på ST2005 men ju mer man byggt desto mer tar det emot ![]() Fast de har kanske samma problem? EDIT: eller är det enbart en jämn radie du är ute efter? Då kan man väl använda de "fasta" spår som finns i olika radier och längder. De funkar väl som en mall typ.