![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2004
|
![]()
Hej hur får man så att det kan snöa när man kör tåg?
vilken knapp trycker jag på då. Leopold. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2004
|
![]()
Om man vill att det ska snöa använder man "weather rule" när man ger regler. Det finns ingen knapp som gör att det börjar snöa när man kör. Jag har inte upptäckt någon och då har jag prövat alla knappar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Junior Member
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Hejsan kära vänner!
![]() Kan man ställa in så att det blir Åska också? Så Tor kommer...[:0] I så fall, kan den slå ner nånstans så lok chaufören dör och hela tåget blir elektroniskt förstört? Skulle vara lite mer realistiskt då anser jag. Kan man se folk halka i bakgrunden om man valt snö på Weather mode? I så fall måste jag prova det! ![]() OT : Händer det att Rådjur och Älgar kliver över rälsen? Och att fripasagerare åker med ibland, som vägrar pröjsa? Tack för ordet. ![]() Snart är det Jul! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2004
|
![]()
Man kan ställa in så att det blir åska man det är ingen som dör eller halkar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Om du är ute efter att döda så är nog tågsimulatorer HELT fel för dig. Spela Doom 3 eller något liknande.
Försök hållanivån på en mogen nivå. Att önska att man får se en lokförare dö på grund av ett åsknedslag och se folk halka på snö tycker jag är väl låg nivå. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Men hallå,
Man dör inte om blixten slår ner i tåget, man blir bara rädd. Att befinna sig inuti ett tåg är ett säkert skydd mot åsknedslag, precis som att befinna sig i en bil eller något annat metallhölje. Blixtens elektriska laddning följer lokets/vagnens utsida ner i rälsen enligt den fysiska principen "Faradays bur". Det smäller högt, men inuti "buren" är man skyddad från blixtens farliga laddning. /TP |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
STW-member
|
![]()
Nu ska du inte krångla till det för mycket med Faradays bur. Låt folk få tro att det är bilens däck som isolerar mot blixten och förhindrar den från att slå i backen.
![]() ![]() ![]() ![]() Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
TRS2004 är ett j-vla s-k-i-tprogram!!! Ironi :-) | Rojje | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2005-01-24 18:21 |
Installation av CDP-filer | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2004-01-27 18:38 |
Svensk addonCD till TRS2004 ! | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 27 | 2003-12-15 11:59 |
Lista över fixar i SP1 till TRS2004 | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2003-11-20 18:20 |