![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej
Har kommit en bit till på nya Y7. Man blir kanske lite onödigt petig ju mer man håller på. Det ända jag är riktigt nöjd med själv är manöverdelen. Detta fast spakarnas polyoner blev felvändna därför ser det lite konstigt ut på bilden (det skall dit ett gasreglage också). De typiska Y6-7 väggarna har jag också fått till godkänt. Lite finlir kvar på en del texturer så kanske det kan bli något till sist. Tyvärr så uppstår det en del flimmer i vissa skarvar och polyoner. Så ännu finns det att fixa med. Värst är att få till snygga fönsterrutor. Får nog ta till två texturer till dem. En för korgen på utsidan och en inne i från. Den sista är lättare, tycker jag. Hälsningar Kalle ![]() KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Snygg förarhytt, den har vi längat efter.
Skulle själv vilja göra förarhytter till tågen i TRS2004, om du har några bra tips så kan du maila mig, tobben_90@tabort.hotmail.com ![]() ![]() ![]() M.V.H Tobias år 2005! ![]() ------------------------ Kolla gärna på min fotosida, där jag har samlat lite tågbilder: http://medlem.spray.se/tobiasja8/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Till
Kenny. Jag bugar mig djupt! ![]() Till Tobias. Det är något fel på din emailadress. Kalle KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Väldigt snyggt!
Kan vi räkna med en ny Y7 med stöd för passagerare snart då? Tycker din gamla är väldigt fin med ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Tack Lok-Kalle,
det som ger körupplevelsen är att sitta inuti, inte sväva ovanför som någon misslyckad ängel eller dopad modellrallare. Det behövs bra "cabs" till svenska fordon för att öka körglädjen. Om Du och andra kan göra "cab"-filer till svenska lok och motorvagnar så skulle vi vara Er evigt tacksamma! LAn |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
Har du prövat att ta bort "ta bort"? så det blir tobben_90@hotmail.com M.V.H Tobias år 2005! ![]() ------------------------ Kolla gärna på min fotosida, där jag har samlat lite tågbilder: http://medlem.spray.se/tobiasja8/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Oh
![]() väldigt bra[8D][8D][url][img][u][img][/img] |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Hej Tobbe
Har prövat ditt senaste förslag som du hade i tråden ovan. Samma ellände. Förslagsvis byter du till Outlock Express. Säkrare och utan skräp. MVH Kalle KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Lite svårt på en hotmail address kanske
![]() Men du råkar inte ha glömt _ tecknet mellan tobben och 90? /Blappe |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Med risk för att tråden går i från 3d design så får jag ändå meddela att jag kopierat adressen så som den finns ovan och det visar ändå fel på adress.
Kalle. ![]() KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Hej
Forsätter med lite mer om bygget här. Fick för mig att man kan göra fler typer av samma modell eftersom jag inte fått något svar om det går att animera övergångsskydden till y6/y7 mm. Jag bygger ganska lätt om modellen som får heta t.ex Y6S. med ny kuid. S står för singel och har sina övergångs infällda på fronterna medan det bler en Y6U1 där denna modell har det ena övergångsskyddet utfällt. När man laddat ned två sådana i spelet så är det bara att vända en av dem så finns det övergångsskydd mellan vagnarna. Utifall man vill koppla samman tre vagnar (Y6U2) så bygger man lätt en tredje version med båda övergångsskydden utfällda som placeras mellan två Y6U1. Så kan man ju göra på alla y7modeller om man vill. Vad tycker ni? Ja...."Många vagnar blir det". Tänkte inte på det. Hej då!!! ![]() Hälsningar Kalle PS tänkte skicka med en bild fast det där upplandandet av bilder verkar bara fungera ibland. Ja!!! ![]() ![]() KAH |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Ser ju riktigt bra ut Lokkalle.
Ang. Mailet, så har jag fått det, har ej hunnit att svara, jag får göra det snart. ![]() M.V.H Tobias år 2005! ![]() ------------------------ Kolla gärna på min fotosida, där jag har samlat lite tågbilder: http://medlem.spray.se/tobiasja8/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Hej LokKalle,
jag har berömt dig förut, så nu räcker inte orden till längre... Din ide om övergångsskydd mellan vagnarna (med extra vagnar som har ett fast skydd) tycker jag låter som en utmärkt ide. Bara det inte tar för lång tid innan vi får börja provköra. En fråga: Kommer båda hytterna i motorvagnen att fungera? (Alt-C) Nelson |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
STW-member
|
![]()
Snyggt!!!!!!!
![]() /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Ännu en Rc målning | Trigger | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 7 | 2003-03-11 14:12 |
Vet någon något om nya Gmax 1.2 ännu? | LokKalle | 3D-design - Trainz | 11 | 2002-11-21 18:43 |
Ännu en fråga... | G-Klav | Trainz - Allmänt om Trainz | 6 | 2002-11-10 22:11 |
Ännu mer på Tradera! | hstenow | Off-topic | 6 | 2002-09-28 11:55 |
Ännu mera TGV... (många bilder) | Dm3 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 7 | 2002-09-22 23:55 |