![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Har sökt runt lite men inte hittat svaret så då frågar jag väl experterna
![]() - Hur kan man bestämma om en vagn skall vara lastad när den genereras i en portal? Att välja vagnar och förare, ge order till dem osv är inga problem men jag hittar inget sätt att ställa in egenskaperna för vagnarna. Sen verkar det som att man helst skall ha en sluttning bort/nerifrån portalen för annars sluger den en del tåg igen direkt efter generering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej.
Lite osäker på det där med lasten, har för mig att den funktionen är ganska primitiv. Ang att tågen "sugs tillbaka", är det långa tåg i de fallen? Man kan tänka sig att bakre delen av tåget fortfarande är i den uppförbacke som finns inuti portalen och det är så tungt att det dra med sig främre delen in igen. Men jag gissar bara, har aldrig sett det hända. /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har råkat ut för det här med att tåget har sugits tillbaka eller helt enkelt inte orkat upp. Då har det varit med T43 orange med ett gäng vagnar och med Y7:an tillsammans med manövervagnen bara. Ibland går det och ibland inte. Detta har varit med tunnelportalen, den med bara spåret har jag aldrig provat.
Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Hej o tack för svaren!
Kom på att enda sättet verkar vara att låta en portal ta imot ett lastat tåg för attt "teleporta" till en annan portal. Då kan man välja om lasten skall ändras, dock endast för hela tåget. Det var en Y7 med släp som sögs tillbaka, en liten sluttning utåt löste det dock. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Är det någon av desa vagnar som inte finns till TS | Olaf Lindström | Off-topic | 0 | 2003-03-23 11:47 |
Lok och vagnar? | findell | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2003-02-20 11:17 |
Bildtråd (Endast bilder på orginallok och vagnar) | Dson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 37 | 2003-01-31 19:44 |
Jag såg Orient Express vagnar i Gävle! / Zzarr | Zzarr | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 5 | 2002-06-25 17:09 |