![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Inspirerad av Fredriks tråd i Trainz-forumet:
http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10623 så postar jag samma frågeställning på MSTS-sidan... ![]() Så, samma sak här, nämn 3 önskningar du skulle vilja se till MSTS i 3D-bygge-väg, det må vara fordon eller byggnader eller annat. Motivera önskningen. Självklart finns det inga garantier för att just din önskning blir byggd, men ändå skoj att se hur önskemålen ligger och tråden skulle kunna bli "ide-bank" för 3D-byggarna till MSTS i det här fallet. En summering och sammanställning av era önskningar får det bli till månadsskiftet januari - februari. Tackar Fredrik o LLJ för iden! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
HEJ!
1:Ett gammalt hedeligt Du2-Lok i stålutförande ligger högt. Varför? Jo du är ju faktiskt den vanligaste största lok serigen som sj har köpt innan Rc-loken och den är ju en ricktig klassiker i mina ögon sett. 2:En gammal treaxlig malmvagn som gick på malmbanan innan boggie vagnarna kom. Varför? Tycker att det vore en toppen modell till LLJ när den släppts. 3:Varför inte TGOJ Turbinånglok. Varför: Det vore en fin bjässe att dra malmvagnar efter.Vor kul med ett starkt ånglok. ![]() Smajlet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
1: SJ X50-X54
Varför: Det är en efterlängtad modell för mig(säkert fler? ![]() ![]() 2: Svenska stationer och husbygnader Varför: Idag känns det lite futtigt änr man bygger en stor rutt, kan täkna mig att de flesta stora ruttbyggarna idag får använda samma hus i flera olika städer vilket kan kännas lite trist ibland. 3: Mer raildriver anpassade eng/wag filer till rc och sådana fordon, bromsen hoppar mellan Nödbroms och 0% i dagsläget! ![]() MVH: Olaf "vr98olli" Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
![]()
Hej!
1: SJ litt Du (Du2) med stålkorg. Varför? :Ett lok som vore underbart att få nöjet att "köra". 2: Ett svenskt ånglok litt E (E2) Varför? : Vore kul att få dundra fram längs linjen med ett rejält svenskt ånglok... 3: Svenska smalspårsfordon tex lokomotor Z4p (Z4t). Varför? : En trevlig liten krabat att köra en vagnuttagning med längs ett krokigt smalspår någonstans i Sverige... Mvh Kenneth "Knubbsälen" Andersson Växjö |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Vill gärna se följande: 1. Svenska hus och byggnader. Då framför allt stationsbyggnader. 2. Träd och buskar, givetvis svenska 3. Regina Det var mina 3 önskningar. Sen var detta ett jättebra initiativ att man kan få sätta upp vad man önskar. Då vet 3d byggare vad folk önskar sej och kan bygga därefter. Givetvis får man bygga vad man vill, men det kanske är lättare när man vet vad folk vill ha. MVH Kenneth MFF SM-Guld 2005! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag skulle vilja ha svenska stationer till min rutt. Jag kan ingenting om 3D Gmax. Jag skickar gärna stationsbilder till den som kan Gmax. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Ojojoj, det är inte lätt att begränsa sig till tre saker, så det blir två önskningar och en "bubblarlista":
1) Du2, det går ju helt enkelt inte att köra svenskt utan denna trotjänare! 2) Z61/Z62/Z63/Z65/Z66, vi har alla möjliga sorters linjevarelser, men när vi kommer till en station så saknas något... Dessa borde vara förhållandevis enkla att göra; två axlar, inga boggier eller koppelstänger, och utifrån samma underrede kanske det går att göra olika överdelar? [u]Lokbubblare</u> Hg2 T41, gärna i sällskap med en SV1/FV2 Tb eller Tc Z4p NKlJ ASJ-lok [u]Vagnbubblare</u> Kbps Laaeiss (eller vad den nu heter, Motortransport ska det i alla fall vara) Rs Udg (senare litt Fkkpp) / Dalle |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() Jag önskar att de nya året kunde börja med att vi alla(läs: ni som känner er skyldiga), åtminstone här i forumet kunde sluta fred, ovänskap och blockering mm. i ,typ msn, leder inte till något gott......[V] Hur skall det gå i världen, när inte ett litet forum kan hålla sams.............? Detta är ju ändå "bara" en hobby" För övrigt, så håller ja mä, lite nya Svenska Ånglok skulle inte sitta fel. ![]() Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Håller med...
1. Som Knubbsälen önska, ett svenskt ånglok litt E (E2). Kanonfint lok som jag fick möjligheten att åka med i somras (var ej i loket under färd). [ ![]() 2. Fler ånglok (t.ex. Litt B samt R). Som sagt, lite nya ånglok skulle vara trevligt. 3. Passande svenska vagnar till ovanstående ånglok skulle vara härligt också. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
|
![]()
Passar på o lägga in mina egna önskningar oxå...
![]() Intstämmer med några av föregående talare.... listan skulle kunna göras lång... [ ![]() Nåja, här är mina önskningar: 1) Ansluter mig till D-loks-kören... ![]() Anledningen är ju att den loktypen är mycket förknippad med min barndom, då det va va D-lok som regerade på de svenska spåren... 2) Järnvägsbyggnader och åter järnvägsbyggnader... Svenska förståss... Stationer högst upp, men godsmagasin, banvaktsstugor, vattentorn, lokstall... Anledningen är lätt... LLJ har mellan 40 - 50 stationer... Hur många svenska stationshus finns det? [ ![]() 3) Ånglok, med huvudlittera S. Finns många dialekter... ![]() Anledningen... Ångloksepoken är magert representerad i MSTS och som bland de första loken skulle jag önska mig nått ur S-loks-serien, då de är mycket användbara lok, både til gods och persontrafik. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Jag skulle gärna se en Regina till MSTS och fler lok i Litt D serien.
OT: Det skulle också vara ett riktigt lyft med nya svenska signaler, samt lite mer skyltar och olika typer av uteliggare och bryggor (både av äldre typ och nyare samt i olika modulstorlekar). Har kollat vad Tomas gjort till TRS och det är ju otroligt snygga grejer. [ ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
|
![]()
Jo min önska
1. Regina (Längtar rätt länge) 2. Rutter från Göteborg C - Stockholm t.ex Station: Vårgårda,Herrljuga,sköde,hallberg,Örebro S, Örebro C, Västerås Sthlm 3. Nytt Göteborg spårvagn nästan som Tvärbanan-tåg men vill har äkta Göteborg nytt spårvagn MHV Jonny 15år kille |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
|
![]()
Bra tråd!
Finns många önskningar i denna också: http://msts.e-buzz.net/forum/topic.a...=brainstorming För egen del, så är det ånglok, spårvagnar och objekt (först o främst stationer!) som önskas.... ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Junior Member
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
1) Mustang
Denne sporvogn fandtes i flere svenske byer og er for mig at se næsten den mest svenske sporvogn, der fandtes/findes. 2) M21-ledvogn fra Göteborg En fin vogn der også bruges i Oslo. Med venlige hilsner Leif Jørgensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() Mvh, R o g e ® Moderator Svenska 3D-Tåg Regler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Önskningar för 2005? | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 77 | 2007-01-21 19:05 |
beställa svenska tåg 2005? | jswmusic | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2005-01-25 17:33 |
innehåll i svenska tåg 2005? Finns EG-loket? | Leopold | Trainz - Allmänt om Trainz | 5 | 2004-12-17 23:50 |
Svenska tåg 2005 | goran | Trainz - Allmänt om Trainz | 5 | 2004-12-12 00:54 |
Medverkande creators till Svenska Tåg 2005 | Tomas | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2004-12-01 00:00 |