![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag undrar om ni tror att man kommer bygga upp World Trade Center II som exempel...eller om man bara gör en park eller liknande? Kollade runt lite på internet, George Bush skulle ha träffat någon arkitekt för att planera World Trade Center II...Men jag vet inte om det stämmer...aja...vad tror ni? Med vänlig hälsning: Pson ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Senior Member
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Sist jag hörde något om detta var att platsen skulle förbli obebyggd det var tydligen så folket ville och att nån form av minne skulle upprättas av händelsen,själv tror jag inte att det blir några nya WTC
Bertil |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
|
![]()
Hörde på nyheterna nyss att det troligtvis skulle bli antingen ett minnesmärke där eller en ny skyskrapa.
/Macley Om du tittar in på: http://hem.passagen.se/mikaelrosen/ Skriv gärna i min gästbok ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag skulle vilja se ett par likadana torn. Dock med högre säkerhet. Nu vet dom ju hur dom skall bygga en byggnad som klarar av ett Boeing 667 eller 777. Med vänlig hälsning: Pson ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Frågan är om dom vet det.
När dom byggde tornen så mäte dom ju med den tidens största plan. Men dom missade faktiskt att räkna med flygbränslet. Frågan är om man kan räkna med hur stora skador det orsakar, och om det finns så kraftigt brandskydd. Jonas M. Bobjörk ![]() "You're building fences around your house, to keep the crazy people out. But look who's trapped inside" http://www.bobjork.nu/download/msts/ |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Det var ju det att dom fackverksbalkar som bar upp golvet inte hade något brandskydd kvar bågnade och golven rasade in i byggnaden.
Troligen rasade de så pass att det "bärande" elementet kollapsade och då orkade inte byggnaden hålla emot kraften ovanifrån...Balkarna i husets "kärna" hade tappat sin kraft och katastrofen var ett faktum. Man kan aldrig gardera sig, men man kan göra saker för att minimera risken, b.la. så bygger man bättre golv, och en annan konstruktion på huset...WTC var ju speciellt eftersom det "bar upp" sig sjävlt... Med vänlig hälsning: Pson ![]() |
![]() |