Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-01-06, 17:02   #1
Rojje
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2002
Standard Rhein bilder

Visar lite bilder på en pågående försvenskning av Rhein-rutten. Det tar tid om man använder Tomas kontaktledningar, men är väl värt det när man ser resultatet. Att fixa en stations hela kontaktledningslayout tar ca.3-6 timmar om man vill vara riktigt noga med detaljerna så hav tålamod

Roger
Rojje besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-01-06, 17:53   #2
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Mycke mycke snyggt!

Hur lång är den här rutten?

/Mats A

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-06, 21:23   #3
Janne
STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Ser mycket snyggt ut. Men mycket jobb är det förstås...

Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-06, 22:14   #4
Rojje
Hedersmedlem

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Mazz

Mycke mycke snyggt!

Hur lång är den här rutten?

/Mats A

Den är på 32 baseboards varav 29 stycken har spår på båda sidor om Rhein.

Roger
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-06, 23:38   #5
Rojje
Hedersmedlem

Standard

Jag är medveten om att rutten är gjord av Nebaru (Henrik) och om det tolkats som om jag gjort rutten ber jag om ursäkt. Det jag gjort är att lägga ut kontaktledning, byta ut signaler samt vissa objekt mot svenska.

Min första tanke var inte att släppa en egen variant utan jag ville ha en snygg rutt att lägga ut kontaktledning på och försvenska och valet föll på Henriks snygga rutt. Min egen förmåga att få till snygga landskap är tyvärr inte så bra. För att visa hur snyggt Tomas kontaktledningspaket är i kombination med en fin rutt visade jag några skärmdumpar.

Just nu får vi se hur långt orken räcker då det tar tid med kontaktledningen. Om Henrik ger sitt tillstånd och intresse finns kanske den släpps någongång i framtiden.

Roger

Edit: Nebaru (Henrik) har tagit bort sitt inlägg och därför modifierar jag mitt inlägg
Gammal 2005-01-07, 01:18   #6
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Från min sida, så avsåg jag ditt arbete med Tomas snygga stolpar, då du mycket tydligt sa inledningsvis att det var en försvenskning av en befintlig namngiven rutt och att det till stor del hittills handlade om svensk elektrifiering. Alla vet väl att man inte släpper något man inte har tillstånd till, det är lixom självklart.

Så, mitt omdöme var ett snyggt arbete med elektrifieringen på svenskt sätt i en redan snygg rutt.

Hoppas du får tillstånd från Henrik och hoppas du orkar och har lust fortsätta. Kanske från fel håll att säga det med tanke på vilken simulator jag spenderar mest tid på... [:I] Men, det är alltid roligt att se byggen med fint resultat oavsett vad det är för simulator.

/Mats A

Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-07, 21:20   #7
Rojje
Hedersmedlem

Standard

Lite fler bilder efter en dags jobb. Vet inte hur många hundra objekt jag lagt ut idag, men det blir ett antal [)] Trots alla delar i Tomas paket blir det lite kompromisser jämfört med verkligheten.

En liten dum fråga? Går det att på något enkelt sätt uppdatera stationer och industrier för TRS2004 med tanke på av/pålastning av gods och passagerare? Hur göra vid en station i kurva? Av det jag sett finns det bara "raka" stationer för TRS2004.

Roger
Gammal 2005-01-08, 12:05   #8
LLJ
STW-member

Reg.datum: Nov 2002
Standard

Hej.

Tyvärr så går det inte att göra "spline industrier" så att man kan böja spåret som man önskar.

/Lars

LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-08, 14:23   #9
Tomas
STW-member

Reg.datum: Oct 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

snyggt Rojje!

Roligt att se det "in action"
Själv har man ju bara testat luftledningarna, inte använt dem [8)]

/Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-11, 23:18   #10
Rojje
Hedersmedlem

Standard

Laddar upp lite nya bilder. har passat på att TRS2004 anpassa rutten allt eftersom.

Nä. nu räcker det väl med bilder. Dom kanske står er långt upp i halsen alla redan??

Roger
Gammal 2005-01-11, 23:34   #11
Blappe
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

Definitivt inte. Snygga bilder är alltid roliga att se. Hmm. En kanske lite löjlig fråga men kommer du byta ut vägarna till svenska (ljusare) oxå?

/Blappe
Blappe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-11, 23:42   #12
Rojje
Hedersmedlem

Standard

Jodå, allt efersom. Att lägga ut kontaktledningen m.m tar tid men så småningom blir det vägarnas tur med hjälp av TO. Hur mycket jobb jag lägger ner beror på om Nebaru (Henrik) ger sitt tillstånd eller ej för en eventuell återutgivning har på 3D-tåg.

Roger
Gammal 2005-01-12, 19:39   #13
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

En liten dum fråga? Går det att på något enkelt sätt uppdatera stationer och industrier för TRS2004 med tanke på av/pålastning av gods och passagerare? Hur göra vid en station i kurva? Av det jag sett finns det bara "raka" stationer för TRS2004.

Roger
[/quote]

Rojje.
Dom här 3 stationerna finns som böjda spår med passagerare.
Själv tycker jag att dom är lite för snäva och för korta, men det borde väl även gå att göra med gods och i annan böjning och längd.
Tror att Lasse nu bara var inne på splines, det kanske var din tanke också.

Kuid
75377:100518:1
75377:100519:1
75377:100520:1

Bengan.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-12, 20:03   #14
MatsH
Månadens bild - Mars 2005

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Citat:
quote:Nä. nu räcker det väl med bilder. Dom kanske står er långt upp i halsen alla redan??
Bilder kan man väl aldrig få nog av, så posta flera du.
Det ser riktigt bra ut. Kul att du hittat någon användning för mina gamla tankvagnar.
Jag måste erkänna att det känns bra att se dom rulla på någon annans spår. [8)]

mvh .... Mats

MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-01-12, 23:05   #15
Rojje
Hedersmedlem

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Bengan

Rojje.
Dom här 3 stationerna finns som böjda spår med passagerare.
Själv tycker jag att dom är lite för snäva och för korta, men det borde väl även gå att göra med gods och i annan böjning och längd.
Tror att Lasse nu bara var inne på splines, det kanske var din tanke också.

Kuid
75377:100518:1
75377:100519:1
75377:100520:1

Bengan.
Bengan, jag har inte sett just dom, men några andra som Andi gjort till sitt Station Kit. Tyvärr har dom också snäva kurvradier. Kan alltid tanka ner dom du sett och testa om dom kan passas in.

MatsH, dina vagnar är jättesnygga. Nu kanske inte ett GC-målat Rc-lok har kört dom IRL, men det kanske kommer en ny operatör som köpt gamla tankvagnar och hyr lok från GC.

Blappe, vägarna är ny bytta. Vet bara inte om jag skall använda dom nya svenska eller dom äldre under fliken Sweden. Dom nya är lite bredare än dom äldre och kräver justeringar här och där vilket dom äldre inte kräver. I gengäld passar inte dom äldre till dom nya vägövergångarna. [:I]

nebaru, om du ser detta så undrar jag om du fått mina mejl? Ett skickades via forumets funktion efter ditt svar på min fråga om du fått mina första mejl.

Roger
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Bilder på min rutt LBJ (obs, många bilder!) Deskgrunt Landskapsdesign - Trainz 53 2005-07-13 14:31
Lite blandade bilder med nya kameran... Olaf Lindström Off-topic 1 2005-01-29 19:21
Bilder från BF1942 sökes! Nicke_123 Off-topic 13 2003-10-01 00:51
Bilder från Stockholm! Dson Off-topic 7 2003-04-22 14:36
Bilder från Rhein layout beta v.1 Hawk Trainz - Allmänt om Trainz 7 2002-12-27 01:49

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:47.