![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Ja, som sagt. Min rutt jag har byggt på ett tag, T-banerutt, den vill inte fungera helt.
Det började med att jag byggde denna rutt på en annan dator, men när den datorn gick sönder, lyckades jag rädda rutten efter att hållit på ett tag. Nu bygger jag rutten på denna dator. Men det är nu jag har problem. Rutten fungerar att öppna i RE. Men när jag har gjort någon ändring och ska spara så får jag det härliga "Don't send error" Jag hade råkat placera ut "Plattform" ( Siding ). Men nu tog jag bort dom för att jag gissade att det var dom som var problemet, men när jag skulle spara så gick det ändå inte. Då tänkte jag att det kan vara någon aktivitet fil som kan ligga kvar, efter att jag testat rutten. Å det var det så jag tog bort dom. Men fortfarande samma resultat med Re. ![]() Eftersom vi har så duktiga Rutt-byggare här så hoppas jag att det kan finnas någon lösning på detta. Jag vill gärna inte börja om.............
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
2 frågor då, som följd av din beskrivning:
1. Har du sett till att din globala mapp är med samma innehåll som i den gamla? Tsection.dat, xtracks, ScaleRail etc etc.. 2. Om du hade gjort testaktiviteter i din rutt, kan det vara så nu att aktiviteterna adresserar consists som du inte har i den nya datorn? Eftresom ditt bekymmer ligger i RE, så är dock förmodligen inte den här frågan ditt problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hejsa
Har din rute været pakket med Route Riter på noget tidspunkt, så at .w filerne i worldmappen er blevet komprimeret ? Hvis ikke, så prøv at tage koordinaterne på den Worldfile du vil ændre, gå herefter ind i Worldmappen og find her .w med samme koordinater. Denne world fil har også en tilhørende .bk-fil. Prøv at klippe .bk-filen ud og læg den f.eks på skrivebordet når du gemmer. MSTS generere en ny .bk-fil. Hvis ruten fra start er bygget med X-tracks 3.6 eller nyere er der ifølge Okrasa Ghia ikke problemer med at skifte til en nyere X-tracksversion mens man bygger en rute, jeg har også selv gjort det med Denmark 2000 elektric og det har ikke vold nogen problemer.
Prettys Womans in your town Senast redigerad av Erich den 2005-04-05 klockan 10:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Mazz: Jag tog med Global mappen när jag tog med mig rutten, så när jag la in rutten i Routes mappen la jag också in Global mappen i Ts. Dessutom tog jag med Trains mappen också med consists och tågen, för att jag orkade inte ladda ner allt igen.
Jag använder Scail Rail. Och jag har aldrig packat rutten med Route-riter
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Har du kollat AE om att vissa act inte fungerar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag lyckades spara, när jag åkte in i en annan tile där det inte fanns något. men jag måste ändra spår för att kunna lägga in växlar, men det går inte.. Nu måste jag till skolan... Får leta vidare efter felet sen när jag är hemma. ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Har du bommar, signaler och platform?
Om, så ta bort dem och sen gör du backup på rutten. Öppna sedan RE med Rebuild ibockad. Sen kan du förhoppningsvis ändra spår och växlar. Rätta gärna om jag har fel...
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2005-04-05 klockan 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag kan inte komma på något annat som är fel, någon som kan? ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Har du använt dynamiska spår?
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hallå Basse!
Kolla att filerna inte är skrivskyddade. Dom blev det efter en backup på cd för mig och då kunde jag inte spara. Kanske inte det som är felet hos dig!??????
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Stöder din nya datorn MSTS-programmet? Kolla kompatibilitet. Kanske är det felet ligger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Och, Mazz, appropå mappar: Vad är mappen "TUTOR" till för? kan inte hitta någon sådan på andra rutter. Å jag kan göra en aktivitet till rutten men inte köra på den.
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse Senast redigerad av Basse den 2005-04-06 klockan 20:46. |
|
![]() |
![]() |