Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-04-04, 22:47   #1
Basse
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
Exclamation Ett "litet"(stort) Problem...

Ja, som sagt. Min rutt jag har byggt på ett tag, T-banerutt, den vill inte fungera helt.
Det började med att jag byggde denna rutt på en annan dator, men när den datorn gick sönder, lyckades jag rädda rutten efter att hållit på ett tag. Nu bygger jag rutten på denna dator. Men det är nu jag har problem. Rutten fungerar att öppna i RE. Men när jag har gjort någon ändring och ska spara så får jag det härliga "Don't send error"

Jag hade råkat placera ut "Plattform" ( Siding ). Men nu tog jag bort dom för att jag gissade att det var dom som var problemet, men när jag skulle spara så gick det ändå inte. Då tänkte jag att det kan vara någon aktivitet fil som kan ligga kvar, efter att jag testat rutten.
Å det var det så jag tog bort dom.

Men fortfarande samma resultat med Re.
Eftersom vi har så duktiga Rutt-byggare här så hoppas jag att det kan finnas någon lösning på detta. Jag vill gärna inte börja om.............
Gammal 2005-04-04, 23:11   #2
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

2 frågor då, som följd av din beskrivning:

1. Har du sett till att din globala mapp är med samma innehåll som i den gamla? Tsection.dat, xtracks, ScaleRail etc etc..

2. Om du hade gjort testaktiviteter i din rutt, kan det vara så nu att aktiviteterna adresserar consists som du inte har i den nya datorn? Eftresom ditt bekymmer ligger i RE, så är dock förmodligen inte den här frågan ditt problem.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-05, 10:10   #3
Erich
Medlem

Reg.datum: Oct 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Erich Skicka ett meddelande via AIM till Erich Skicka ett meddelande via MSN till Erich Skicka ett meddelande via Yahoo till Erich Skicka ett meddelande via Skype™ till Erich
Standard

Hejsa

Har din rute været pakket med Route Riter på noget tidspunkt, så at .w filerne i worldmappen er blevet komprimeret ? Hvis ikke, så prøv at tage koordinaterne på den Worldfile du vil ændre, gå herefter ind i Worldmappen og find her .w med samme koordinater. Denne world fil har også en tilhørende .bk-fil. Prøv at klippe .bk-filen ud og læg den f.eks på skrivebordet når du gemmer. MSTS generere en ny .bk-fil.

Hvis ruten fra start er bygget med X-tracks 3.6 eller nyere er der ifølge Okrasa Ghia ikke problemer med at skifte til en nyere X-tracksversion mens man bygger en rute, jeg har også selv gjort det med Denmark 2000 elektric og det har ikke vold nogen problemer.

Senast redigerad av Erich den 2005-04-05 klockan 10:14.
Erich besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-05, 11:06   #4
Basse
Medlem

Standard

Mazz: Jag tog med Global mappen när jag tog med mig rutten, så när jag la in rutten i Routes mappen la jag också in Global mappen i Ts. Dessutom tog jag med Trains mappen också med consists och tågen, för att jag orkade inte ladda ner allt igen.

Jag använder Scail Rail. Och jag har aldrig packat rutten med Route-riter
Gammal 2005-04-05, 11:31   #5
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Hej!
Har du kollat AE om att vissa act inte fungerar?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-05, 11:37   #6
Basse
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Hej!
Har du kollat AE om att vissa act inte fungerar?
Det har jag inte gjort, för jag tog bort dom istället, ur mapparna Acivity , Path , Traffic, Services.

Jag lyckades spara, när jag åkte in i en annan tile där det inte fanns något. men jag måste ändra spår för att kunna lägga in växlar, men det går inte..
Nu måste jag till skolan... Får leta vidare efter felet sen när jag är hemma.
Gammal 2005-04-05, 12:59   #7
Totte
Hedersmedlem

Smile

Har du bommar, signaler och platform?
Om, så ta bort dem och sen gör du backup på rutten. Öppna sedan RE med Rebuild ibockad. Sen kan du förhoppningsvis ändra spår och växlar.
Rätta gärna om jag har fel...

Senast redigerad av Totte den 2005-04-05 klockan 13:04.
Gammal 2005-04-05, 13:48   #8
Rogge
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Om, så ta bort dem och sen gör du backup på rutten. Öppna sedan RE med Rebuild ibockad. Sen kan du förhoppningsvis ändra spår och växlar.
Framförallt, ta backup på rutten innan man gör stora ändringar. Då är det lättare att återställa rutten till det skick den var innan man gjorde förändringarna.

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-05, 16:03   #9
Basse
Medlem

Question

Citat:
Jag har tagit bort alla plattfoms och gjorde en backup när dom var borta, sedan gjorde jag också en rebuild och efter det testade jag att byta ut lite spår och la in en växel. Men samma resultat.
Jag kan inte komma på något annat som är fel, någon som kan?
Gammal 2005-04-05, 17:40   #10
micke321
Medlem

Reg.datum: Oct 2001
Skicka ett meddelande via MSN till micke321
Standard

Har du använt dynamiska spår?
En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten.

http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/
micke321 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-05, 19:08   #11
Basse
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av micke321
Har du använt dynamiska spår?
Nej, det har jag inte.
Gammal 2005-04-06, 06:16   #12
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Hallå Basse!

Kolla att filerna inte är skrivskyddade. Dom blev det efter en backup på cd för mig och då kunde jag inte spara. Kanske inte det som är felet hos dig!??????
Gammal 2005-04-06, 08:48   #13
Totte
Hedersmedlem

Wink

Hej!
Stöder din nya datorn MSTS-programmet? Kolla kompatibilitet. Kanske är det felet ligger.
Gammal 2005-04-06, 10:08   #14
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse
Ja, som sagt. Min rutt jag har byggt på ett tag, T-banerutt, den vill inte fungera helt.
Det började med att jag byggde denna rutt på en annan dator, men när den datorn gick sönder, lyckades jag rädda rutten efter att hållit på ett tag. Nu bygger jag rutten på denna dator. Men det är nu jag har problem. Rutten fungerar att öppna i RE. Men när jag har gjort någon ändring och ska spara så får jag det härliga "Don't send error"

Jag hade råkat placera ut "Plattform" ( Siding ). Men nu tog jag bort dom för att jag gissade att det var dom som var problemet, men när jag skulle spara så gick det ändå inte. Då tänkte jag att det kan vara någon aktivitet fil som kan ligga kvar, efter att jag testat rutten.
Å det var det så jag tog bort dom.

Men fortfarande samma resultat med Re.
Eftersom vi har så duktiga Rutt-byggare här så hoppas jag att det kan finnas någon lösning på detta. Jag vill gärna inte börja om.............
Nya frågor:
  • Det gick bra med rebuild, sa du. Efter lyckad rebuild, kan du spara?
  • Har du kollat så att du inte av misstag saknar nån mapp? Har du tagit bort aktiviteterna såsom de filer som är i mapparna och låtit dessa vara kvar? Om inte, så smäller det...
  • Tror inte du nämnt om du kan köra din rutt över huvudtaget, kan du det?
  • Kan du skapa en ny aktivitet?

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-04-06, 15:07   #15
Basse
Medlem

Lightbulb

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Hallå Basse!

Kolla att filerna inte är skrivskyddade. Dom blev det efter en backup på cd för mig och då kunde jag inte spara. Kanske inte det som är felet hos dig!??????
Ja filerna är skrivskyddade, konstigt.. Aja, nu är det ett annat problem, jag kan inte ta bort skrivskyddet på nåt skumt sätt...

Och, Mazz, appropå mappar: Vad är mappen "TUTOR" till för? kan inte hitta någon sådan på andra rutter. Å jag kan göra en aktivitet till rutten men inte köra på den.

Senast redigerad av Basse den 2005-04-06 klockan 20:46.
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:51.