![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Om en vecka kommer jag troligen att träffa Henk och Greg från Auran.
Om ni har några synpunkter och önskemål ni vill jag ska framföra så samla dom i denna tråd, helst på engelska. OBS inte önskemål om fler fordon utan bara förbättringar i TRS som sådant. Det tar mig en stund att sammanställa era synpunkter så jag sätter deadline till söndag 17/4 kl 12:00.
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]()
Inlägg från två tidigare trådar.
Det skulle inte vara dumt att kunna rotera på baseboarden. T.ex. om man råkar bygga mot väster och det var tänkt åt norr. Man skulle även få ännu större användning av modulerna som byggs, om det gick att rotera. __________________________________________________ ______________ Jag tillhör en av dom som är så förbaskat nyfiken, så att jag kan inte låta bli och ladda hem allt möjligt från DLS. Oftast blir det väldigt mycket skräp som jag inte har andvändning för. Tycker att jag sitter mer i TrainzObjects och gallrar bort, än vad jag håller på med själva Trainz. Det tokiga är att jag hinner inte ikapp. Gallrar jag bort 100 objekt, så har jag istället laddat hem 150 st nya istället. Hamnat i en ond cirkel. Har som önskemål att det framförs till Auran. Att nästa kommande version av Trainz eller om det går via en uppdatering. Att det tillkommer en funktion att man kan Arkivera eller ta bort hemladdade objekt i Trainz redan. Typ att man sätter ut ett hus på bordet och upptäcker att detta hus inte riktigt är i min smak. Att man då bara markerar det huset och får det arkiverat eller borttaget. Skulle vara guld värt för mig, att slippa köra TrainzObject och leta efter objekt som man vill ta bort. Det vore kanon om ni på STW. Hade lust att framföra detta till AURAN. Skulle gärna själv göra detta, om nu inte min engelska vore så förbaskat dålig och jag vet inte vad jag ska skriva eller uttrycka mig, för att dom ska förstå. Vore även kul och höra om ni andra sitter med samma problem och hur ni försöker lösa det hela. Bengan. Senast redigerad av Bengan den 2005-04-12 klockan 22:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
|
![]()
Kommer Henk och Greg hit till Sverige? En snabbvisit eller är något längre planerat?
Jag har några saker. Ska sammanställa med några screenshots och visa. Återkommer. Skulle vara kul med en rapport efter träffen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Niträknare & STW-member
|
![]() Citat:
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
- Ability to disable tracksounds in each items config. That would make driveable ships, trucks, planes alot more fun... Also more control over sound, ability to disable sound for an object in surveyor etc.
- Real dynamic lightning. - AI-drivers that work together with a simulated dispatcher and also real working signal-system that can handle bidirectional traffic on singel lines. - Track with builtin catenary! - Ability to archive content you don't want from inside surveyor. Those should be placed in a separate folder for optional easy deletion. - Display of an objects polygoncount in surveyor. - More control over builtin roads and traffic. Ability to replace ALL builtin traffic with own models in a map. - Triggers that consider the direction of movement.
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
-Ability to superelevate tracks, for a more realistic driving experience. Especially on high speed lines.
- A measureing function that follows the track. This function will allow you to put signs and trackside objects in an exact distance from each other. -Ability so set a value for curve radius. -A function (button) in surveyor that allows you to se height in every spline point and the gradient between them (like the showing of junction names (or numbers) in surveyor).
![]() |
#7 | |
Niträknare & STW-member
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]() Citat:
I nuvarande motor så är ju mycket ljus "fusk" och snarare en textur som läggs ovanpå? Tex vägbelysning, strålkastare osv. Blir lite roliga effekter när man ändrar höjd på en lampa och ljuskäglan försvinner under jord eller när ett tåg kör under och endast marken belyses, inte tåget. Jämför med exempelvis Half Life 2 eller Farcrys grafikmotor ![]() Andra saker är ju att vattnet bara reflekterar himlen men inte objekt/tåg på broar osv. Fast viktigast är nog att få bort spårljudet och bättre AI ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
TACK, då vet jag om dom kommer med motfrågor
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
![]()
Jag vet inte om detta går att fixa i dag men om inte så skulle jag vilja ha mer realistiska signaler, till exempel blinkande; att advance-crossing-signalen fungerar och inte bara blinkar.
Och så håller jag med Deskgrunt om att det skulel vara kul med dynamic lighting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Jag skulle vilja se mer information om VAD det är som saknas när man ser
det här felmeddelandet: "Some custom content used in this map is not installed on your computer. This may cause unexpected behavior." Det är riktigt dåligt att inte få se vad det är som strular och när man försöker med "Download missing assets now" så finns det ingen "progress bar" eller någonting annat som visar vad som sker. - - - - - Har installerat allt som finns med på Svenska Tåg-CD:n, men får ändå alltid samma jäkla meddelande när jag vill köra BHJ. Blir så trött på det att jag inte vill köra Trainz... Och då har jag ändå en "First Class Ticket" eller vad det heter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2004
|
![]()
Jag skulle vilja att de framförde svenska tunnelbanan. komplett med vagnar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Admin & STW-member
|
![]()
Om du läser lite mer noga vad Kenny skriver så vill han INTE ha önskemål om lok, vagnar och banor för Auran bygger själv inte längre egna modeller utan utvecklar bara funktioner som andra kan använda när de i sin tur bygger modeller.
Din förfrågan är med andra ord inte aktuell. Du skulle dock kunna formulera om den till att Auran skulle erbjuda bättre stöd för att bygga tunnelbanor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Mb91:OM du undrar om tunnelbanan bygger jag just nu på en tunnelbanevagn litt C14-C15