Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Virtuella Tågbolag

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-08-01, 19:46   #1
jimsom
Medlem

Reg.datum: Jul 2003
Standard -- KL Pressmeddelande --

-- PRESSMEDDELANDE 1 AUGUSTI 2005 --
  • Vår sommartrafik i Solberg startade 17 Juli och det är första året vi har sommartrafik. För att komma igång på riktigt har det varit gratis att åka i 2 veckor. Resandet i Solberga det här 2 veckorna är 21% mer än när det var ordinarie pris.
  • Våra "nya" spårvagnar (T4) kommer genomgå en grundlig renovering under hösten. Vi har hittils en testvagn och testerna är i full gång.
Här kommer bilder på den renoverade T4an och den gamla T4an.
Kan ni se alla synliga ändringar?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg T4-ny.jpg (44.3 KB, 83 visningar)
Filtyp: jpg T4-gammal.jpg (41.9 KB, 81 visningar)
Gammal 2005-08-14, 17:02   #2
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Ah, nya fina spårvagnar...

Ändringar:

Målning
Inredning
Låddan på taket (är det air-condition?)
Destinationsskyltar
Dörrar

Nått jag missat?

Ni har inte börjat köra på Lidingöbanan???? Kanske väntar på en mer komplett rutt?

Senast redigerad av Pierre den 2005-08-14 klockan 17:05.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-08-14, 18:23   #3
Björne
Senior Member

Reg.datum: Dec 2003
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Ah, nya fina spårvagnar...

Ändringar:

Målning
Inredning
Låddan på taket (är det air-condition?)
Destinationsskyltar
Dörrar

Nått jag missat?

Ni har inte börjat köra på Lidingöbanan???? Kanske väntar på en mer komplett rutt?
Målningen japp.
inredningen, nya paneler och stolar.
AC för förarhytt och passagerarutrymme.
nya dörrar av buss-typ
större förarhytt
nya bogier.

Lidingöbanan kör vi inte på ännu men när Sigmas vagnar är klara så kanske vi drar i gång. Har du förresten fått mailet av Jimmy angående plattformarna i Solberga-rutten?

/Björn - Trafikchef Karlfors Lokaltrafik.
Gammal 2005-08-14, 19:43   #4
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Ja, Sigmas vagnar blir finfint till Lidingöbanan...

Jag har fått mailet och svarat på det. Men jag kan svara här också (det gör väl inget?). Plattformar tror jag är bäst att använda Knebert´s smalperronger till Solberga. Dom finns hos: www.banbyggarna.com

Andra frågan i mailet, var om ni fick fortsätta att bygga på rutten. Det är inga problem. Problemet är/blir om ni vill lägga upp eran version!

Jag har inga problem med att nån gör en egen version av rutten, men jag vet inte om jag får ge tillåtelse till det, då jag personligen bett att få använda objekten i rutten???? Hur funkar detta egentligen?

En lösning kanske vore en patch (uppdatering) till rutten. Vad jag kan se, så kan inte det "ställa-till-nått"!? Då är det ju ni som ber att få använda det ni vill lägga in i rutten! Skriv en ny readme bara, till patchen. Skriv om installation och att ni gjort den.
Gammal 2005-08-14, 20:13   #5
Björne
Senior Member

Reg.datum: Dec 2003
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Ja, Sigmas vagnar blir finfint till Lidingöbanan...

Jag har fått mailet och svarat på det. Men jag kan svara här också (det gör väl inget?). Plattformar tror jag är bäst att använda Knebert´s smalperronger till Solberga. Dom finns hos: www.banbyggarna.com

Andra frågan i mailet, var om ni fick fortsätta att bygga på rutten. Det är inga problem. Problemet är/blir om ni vill lägga upp eran version!

Jag har inga problem med att nån gör en egen version av rutten, men jag vet inte om jag får ge tillåtelse till det, då jag personligen bett att få använda objekten i rutten???? Hur funkar detta egentligen?

En lösning kanske vore en patch (uppdatering) till rutten. Vad jag kan se, så kan inte det "ställa-till-nått"!? Då är det ju ni som ber att få använda det ni vill lägga in i rutten! Skriv en ny readme bara, till patchen. Skriv om installation och att ni gjort den.
Angående vidarebyggande av rutten så är det i vilket fall inget som jag känner till idag. Men visst är Solberga en rutt med potential så det kanske blir aktuellt med att spåna för det. Plattformar var det ja och det ska vi nog med lite småpill kunna förlänga. För visst behövs det multade T4r i Solberga när invånarna och turisterna vill hem på kvällen från Tivolit.
Tillstånd tycker jag att man ska begära igen, inte för att jag kan se några problem men mest som god ton!

/Björn

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:03.