![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2003
|
![]()
-- PRESSMEDDELANDE 1 AUGUSTI 2005 --
Kan ni se alla synliga ändringar?
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ah, nya fina spårvagnar...
Ändringar: Målning Inredning Låddan på taket (är det air-condition?) Destinationsskyltar Dörrar Nått jag missat? Ni har inte börjat köra på Lidingöbanan???? Kanske väntar på en mer komplett rutt?
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2005-08-14 klockan 17:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Senior Member
Reg.datum: Dec 2003
|
![]() Citat:
inredningen, nya paneler och stolar. AC för förarhytt och passagerarutrymme. nya dörrar av buss-typ större förarhytt nya bogier. Lidingöbanan kör vi inte på ännu men när Sigmas vagnar är klara så kanske vi drar i gång. Har du förresten fått mailet av Jimmy angående plattformarna i Solberga-rutten? /Björn - Trafikchef Karlfors Lokaltrafik.
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ja, Sigmas vagnar blir finfint till Lidingöbanan...
Jag har fått mailet och svarat på det. Men jag kan svara här också (det gör väl inget?). Plattformar tror jag är bäst att använda Knebert´s smalperronger till Solberga. Dom finns hos: www.banbyggarna.com Andra frågan i mailet, var om ni fick fortsätta att bygga på rutten. Det är inga problem. Problemet är/blir om ni vill lägga upp eran version! Jag har inga problem med att nån gör en egen version av rutten, men jag vet inte om jag får ge tillåtelse till det, då jag personligen bett att få använda objekten i rutten???? Hur funkar detta egentligen? En lösning kanske vore en patch (uppdatering) till rutten. Vad jag kan se, så kan inte det "ställa-till-nått"!? Då är det ju ni som ber att få använda det ni vill lägga in i rutten! Skriv en ny readme bara, till patchen. Skriv om installation och att ni gjort den.
![]() |
#5 | |
Senior Member
Reg.datum: Dec 2003
|
![]() Citat:
![]() Tillstånd tycker jag att man ska begära igen, inte för att jag kan se några problem men mest som god ton! /Björn
![]() |