![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Är det någon som har koll på vilken höjd det är på de olika kontaktledningar som gjorts till Trainz?
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Vet inte alla, men 6.0 m, 5.9 m och 5.7 m är dom jag stött på. Finns säkert fler. Måtten gäller från backen och inte från r.ö.k.
En nyfiken fråga tillbaka, varför undrar du ? ![]()
![]() |
#3 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
Fick frågan från en creator via Auran
Det jag vill göra är en lista med de olika kontaktledningarna och dess förebild så att en lokbyggare i framtiden kan hitta rätt. Höjd tillverkare och förebild är det som behövs för att göra en enkel lista att kopiera in i en tutorial Killen som ursprungligen frågade hade försökt att få in en PRR E44 under engelsk kontaktledning ![]()
Kenny Senast redigerad av Rc1166 den 2005-09-12 klockan 15:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
STW-member
|
![]()
mina luftledningar är 6m från marken och alltså 5.7m r.ö.k. vilket vad jag förstått "normal" mått i sverige (och tyskland?).
/Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
Tack Tomas! Det var ju en av de få jag visste från tidigare men när du frågade mig för några år sedan så hade jag letat i böcker om förebilden. Sedan vet jag att Klaus och andra var med i en lång diskussion om detta men jag har inte något kvar då min gamla e-mail inte funkar längre.
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Sticker då in med en sak jag glömt fråga om innan...
Vilken standard är X2000's pantografer satta till? De går lägre än övriga svenska lok om jag inte har drömt igen ![]() Jag menar alltså modellen av x2 till trainz...
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-09-12 klockan 19:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
då har du nog drömt... x2000 har 6 m (som verkar vara standard i trainz)
det är x1* som har en lägre höjd... jag tror den är satt till 5,7 från marken så därför saknas det lite på dessa tåg
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Jag dagdrömmer med
![]() Syns kanske dåligt på bilden men RC-loket är rätt, X2000 går något under ledningen.
![]() |
#9 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Den går ju klart under kontaktledningen!