![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Någon som har en förklaring på varför AI passeras signalerna i stopp hela tiden?
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]() Citat:
En lösning är att sänka hastigheten i god tid innan en signal som man vet kommer att bli röd. Sänk även i etapper typ 70, 50, osv. Man kan även använda osynliga speedboards som STW's dynamiska tavla så syns det bara för AI-förarna. Sen beror det mycket på hur signalerna är placerade med och hur lokets engine-config är gjord. Kommer inte ihåg exakt hur nu men jag har ändrat inställningarna för DCC-bromsen hos bla. T44. Då påverkas inte cab-körningen men AI får effektivare broms. Har för mig att TRS inte gör helt rätt när det gäller totala bromskraften i DCC utan det verkar vara mest lokets bromsinställning som påverkar.
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Hej !
Jag har haft exakt detta problem och fick hjälp här på forumet med att ändra ett tal i Engine.config filen för T44:an. Jag sökte efter "T44" i Auran-mappen och om jag inte minns fel, så ändrade man på någon rad med "brakeratio" eller "max decelerando", genom att öka värdet ökade bromsförmågan. Med andra ord har jag värdens bäst bromsande T44 ![]() http://217.197.57.186/forum/showthread.php?t=9476 Hoppas det hjälper, man blir inte lite trött på passerade signaler och missade trackmarks..... //Stefan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Här är tråden till Deskgrunts ändade tågbroms på T44.
http://217.197.57.186/forum/showthre...ighlight=broms