Filnamn så svåra och korkade
När jag försöker, misslyckas jag oftast, utan bilder på vad det är, känns det meningslöst. Jag pratar om att leta prylar till trainz.
Jag hittar aldrig vad jag vill, beroende på att filerna aldrig heter något enkelt och naturligt. Det kan mycket väl vara så att jag själv, inte fattat upplägget för filnamnen inom denna värld, men å andra sidan har jag ett halvt livs erfarenhet av andra filnamn inom datorvärldens alla olika produktioner och program.
Filer heter så knäppa grejer att man svårligen kan förstå vad som döljer sig bakom. Endera måste man känna till någon känd skapare av 3d, eller så skall man vara införstådd med en viss serie av saker som börjar på förkortning eller siffra.
Jag är ju relativt ny i detta, å känner att det vore roligt om även vi nybörjare kunde orientera oss i denna djungel av saker.
Min fråga lyder egentligen : Är det någon slags "standard" eller liknande som man måste hålla sig till när man döper sina saker man laddar upp? Vore skönt om saker hette enkla namn och inte kryptiska koder.
|