![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Läste igenom emges manual om LOD.
Någon som har provat att göra LOD på t.ex. Rc-loket i Paintshed. På den finns det ingen Im-fil. Finns det något sett att gå runt det hela. Hade tänkt prova att göra texturen större. Från 512 till 1024 och även mindre texturer för LOD funktionen. För att få med mer text och tydligare text vid närbild. http://www.stw.se/STW_Tutorial_LOD.html Kan det vara så enkelt. Att det bara är att skriva in en mesh-fil i configen eller måste man göra något redan vid 3D-modellen. Någon som har provat och har en lösning på detta.
![]() |
#2 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej Bengan!
Nej, du ska inte behöva göra något speciellt med 3D modellen för att få det att fungera. Jag ska titta lite närmare på det, hör av mig om jag kommer på något. mvh .... Mats EDIT: Å andra sidan så kanske det inte är så enkelt som jag först trodde. Men jag tror faktiskt inte att du behöver använda LOD på Rc-loket även om du använder en 1024 textur. Det är till exempel vad jag använt på min flisvagn.
![]() Senast redigerad av MatsH den 2006-09-23 klockan 21:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|