![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hej
Jag undrar varför man inte kan posta musikfiler i forumet? Har en kompis som frågade mig om ett låtnamn men jag visste inte fast jag tänkte om någon i forumet visste. Filen är bara en liten musiksnutt gjord i något pianoprogram. Tacksam för svar från Fredrik.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Det finns väl fler forum än detta på internet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]() ![]() Bland annat för att inte bli uppsökt av skräppostskickare.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Det finns platser på internet där du kan ladda upp filer. http://www.rapidshare.de är ett altenativ, eller så gör du som mig och kör en egen server i garderoben!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Ladda upp låten på egna servern kanske man ska göra i såna lägen, det är det som jag brukar göra om jag vill "visa" låtar, ljud etc.. på forumet.
![]() |
#6 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Tack för ideerna.ska se vad jag kan göra
Laddade upp filen och kan se om någon i forumet vet vad det är för låt. Detta är inte den riktiga låten,bara en bit som han gjort själv. Hoppas någon vet. http://rapidshare.com/files/2501574/fr_gel_t2.mid.html
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2006-11-08 klockan 15:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Eller så kan man använda zip som är tillåtet här.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Vet dock ej hur man gör en zip-fil.
Det är inte bara att ta "nytt" och lägga in filen. Kan någon förklara hur man gör en sådan?
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Har du Windows XP kan du ta och högerklicka på filen -> Skicka till -> Komprimerad mapp.
Då har du skapat en zip-fil. Har du WinZip tar du och högerklickar på filen och WinZip -> Add to yyy.zip Där yyy = filens namn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]() Citat:
![]() Så zip-fil och komprimerad mapp är samma sak? Bifogar en zip-fil med mappen
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2008-12-22 klockan 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Ja i Win XP, en zipfil kan även innehålla filer utan medföljande mapp)
Hälsar Bengt
Min hemsida: Räddningssidan www.raddningssidan.se Senast redigerad av Bengt74 den 2006-11-09 klockan 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Arvid, låten verkar vara "Boys In The Girls' Room" med Melody Club...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Tack för det!
Bra gjort ![]()
![]() |
#14 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
Nu ska du dra filen/filerna till zipfilen, sedan trycker du bara på "Add" eller enter när rutan kommer upp i Winzip om du vill lägga det där. Hoppas du förstod (Arvid)!
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|