![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Junior Member
Reg.datum: Jul 2004
|
![]()
Hello allesammans!
Jag laddade ner samtliga delar av rutten VHJ från banbyggarna.com och installerade efter instruktionerna. När jag sedan startar MSTS får jag följande felmeddelande: ”Error reading train database file File: Trains\Trainset\X14\z14a.eng” Jag har precis börjat intressera mig för Train Simulator (läs igår ![]() SOMEBODY HELP ME!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Junior Member
Reg.datum: Jul 2004
|
![]()
Nu vet jag vad felet är, såg att det redan skrivits om detta i forumet.
Kan ingen vänlig själv som har samtliga tåg som krävs för VHJ packa dessa och lägga upp här eller på banbyggarna.com? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Finns 3 mappar i MSTS, som är bra att ta backup på, innan man lägger en ny rutt. Och dom är GLOBAL, SOUND och CONSISTS.
Om nått skulle bli fel, så lägger man bara tillbaks orginal mapparna och det fungerar igen! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Member
Reg.datum: May 2004
|
![]()
Det krävs mängder av tåg för aktiviteterna i VHJ. Problemen är väldokumenterade i forumet men eftersom jag nyligen genomgått samma resa som du, började med msts i våras, så rekommenderar jag att du snabbt sätter dig in i hur Activity Editor fungerar och helt enkelt byter ut de consist som krånglar. Det finns en bra guide på www.msts-akuten.com
Vissa av tågen i VHJ finns nämligen inte längre för nedladdning i funktionsdugligt skick. Det gäller fr a vissa godsvagnar. Det enda aktiviteten kräver är att det finns ett consist för de tåg som ska köras och consisten kräver att det finns ett specifikt tåg (läs ett specifikt filnamn). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej
![]() Angående godsvagn Hbikks, på norsk trainsim. http://www.trainsim.no finns NSB Hbikks.zip på 2.49 mb att ladda ner. Gör en ny mapp efter det ni har laddat ner zipfilen, namnge mappen som Hbikks och kopiera samtliga filer till Hbikksmappen. Gör en ny mapp till NSB Hbikks och kopiera samtliga filer till NSB Hbikksmappen. Hmm ifall ni kör norska Trailerdalrutten ![]() mvh bengt |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Strul med bildhanteringen... | Dm3 | Off-topic | 6 | 2003-01-02 17:19 |