![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2009
|
![]()
Efter att under en längre tid jobbat lite på en egen rutt som med tiden vuxit och blivit ganska stor tvingas jag för andra gången under min tid som användare av trs 2009 konstatera att allt verkar förstört... Växlar som använts fungerar inte längre, d.v.s helt plötsligt går de inte at placera ut och de som redan är utplacerade syns inte längre i surveyor.
Dessutom har de STW-perronger jag använt vuxit, flyttat på sig samt förökat sig i antal. Med mera, med mera...Man kan lugnt säga att det är ganska frustrerande... VARFÖR!? Kan någon ge en förklaring? Finns det ngn räddning eller är det dags att helt enkelt hitta något annat att pyssla med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Nya tag, sov på saken, ta en pilsner, gå på bio eller vad du vill, men KOM SEN IGEN! Plötsligt så kommer AHA-upplevelsen och man undrar vad man sysslat med tidigare! Du behövs i gemenskapen!
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() ![]() Mitt tips är att du "slänger" Trains i papperskorgen och går över till RW2. ![]() Som exempel kan jag nämna att i går natt så satt jag i tre timmar och flög över rutten Carbonia (25 Km lång) och justerade MASSOR, flera hundra justeringar minst. Jag flög över floden, å du milde va det såg ut på sina ställen, dom påstår att rutten är ett mästerverk!!!!, men den är väldigt slarvigt byggd, OK, jag sparade inte en ända gång, när jag kom till slutet, så sparade jag...och det fungerade !!!, hade aldrig trott det, var mest ett test. I MSTS hade det kraschat efter fem minuter, Trains vet jag inget om. Men snacka om stabil editerare, RW "äger" ![]() Nu ser man att allt jobbet lönade sig, inga mer träd mm i luften och en massa andra "stora" missar. Men de flesta har inte öga för detaljer, som jag har ![]()
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Inte nu längre, jag kan jobba mycket längre innan jag sparar med dagens datorer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() Det är sant, men 3 timmar tror jag inte funkar utan att spara ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]() Citat:
Citat:
Vuxit, menar du då i bredd? Om det är ja, så har du inte angivit en sifferkod som namn på plattformsbiten, detta måste du göra, för annars kommer dessa bara fungerar fram tills de att du laddar banan igen. Har funnits en guide på STWs hemsida, hittar den inte just nu bara för det det finns en liknande guide för de fasta växlarna, kolla steg 7, man ska göra samma sak http://www.nikson.se/stw/switches.shtml Sov på saken, och prova med lite bilder så ska vi se vad vi kan göra för att hjälpa!
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|