![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Tänkte visa lite bilder från mitt bygge där (nästan) ingenting är klart för omväxlings skull, och återkomma med fler där man ser vad det blev för slutresultat när man är klar, om nu någon kan vara intresserad.
Som vanligt när jag bygger så är det nya, vilda ideér som styr. Kom på att jag aldrig har sett en travbana i Trainz, så då måste man ju prova att bygga en sådan. Kom också på att den relativt lilla orten i Jämtland, Hoting, som ligger efter inlandsbanan, har en sådan. Så ett+ett blev två. Eftersom jag bygger en egen inlandsbana på min rutt så föds nu orten Roting med travbana bl.a, och det är den med omgivningar som bilderna visar. (Samhället kommer inte att ha några liknelser med Hoting, förutom namnet och att det har en travbana). Återkommer med fler bilder från (ungefär) samma platser lite senare, som förhoppningsvis har blivit lite mer intressanta.
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
BRA DÄR EKAN !!!! fast jag har gjort min av texture? inte lika finnt, snyggt
(Edit) du moste ha en stallbacke ochså!! ser en men den var lite hörru, annars vad hittade du sakerna ?
Simon Senast redigerad av simhag8 den 2009-11-16 klockan 14:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() ![]() Ska försöka komma på vart jag har hittat allt också. Det ända jag saknar till travbanan är egentligen travhästarna med sulkys och en startbil, så om någon råkar vet om några sådana får ni gärna dela med er.
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2009-11-16 klockan 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Snyggt är det glöm bara inte Faksen (Järsövfaks) Och speluckorna ![]()
Simon Senast redigerad av simhag8 den 2009-11-16 klockan 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]()
Ser bra ut Ekan!
![]()
![]() |
#6 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Intressant att se hur landskapen växer fram.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Glömma "faxen"?
Han som har egen buss och allt. Ingen risk, han är redan på plats.
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Snyggt ekan, lite osäkert när han står ensam sådär ingen skötare?,
Simon Senast redigerad av simhag8 den 2009-11-17 klockan 09:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Bra ide Ekankal. Du skulle inte vid något tillfälle kunna starta vid ett plant runtnät och visa alla oss som inte äger din skicklighet med surveyor hur du går tillväga för att få fram din Trainz värld. Bilderna i Allmänt om Trainz post 2568 och 2580 är helt underbara. Vidare, var hittar du allt och hur gör du för att hålla ordning på vad som är vad i surveyor.
Det är ett sant nöje att se dina alster och jag hoppas verkligen att din lust inte falnar i första taget. MVH CGD |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2008
|
![]() Citat:
Jag är facinerad av den textur du använt som "grund", den skulle jag spontant inte valt. Men den är ju egentligen självklar med sin spräcklighet och djupgröna nyans. Redan här fick jag ett tips om hur att skapa bättre layouter. Jag håller med om att du borde starta en skola för att utbilda oss mindre vetande i hur man gör realistiska anläggningar. Lucidor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2008
|
![]()
Ekan
Jag har ännu inte sett några broar över vattendrag på någon av alla de bilder du publicerat. Undviker du det och i så fall varför? Lucidor |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Finns en hel del bilder på screens faktiskt, men jag har väl dränkt den tråden med bilder, så det tar väl snart en hel evighet att gå igenom alla ![]() ![]() ![]() Här har du några iaf. http://www.e-buzz.se/forum/showpost....postcount=2588.
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Ekankal, fräck bro, där tåg och bil samsas på samma utrymme. Vet du var vi andra kan hitta den?
Fungerar den så att bilarna stannar när tåget kommer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Sen har jag lagt spårvagnsspår på den. Jodå, bilarna stannar vid bommarna när dom är fällda som vanligt. Men det krävdes 2st SVS-road/väggivare, 2st invisible road som jag fick enkelrikta (finns beskrivet här http://www.ajsmith.nildram.co.uk/trs/street01.shtml hur man gör),+ en vägbana utan trafik och lite trixning, för att inte trafiken skulle fastna mellan bommarna. Längsta väggivaren som finns och funkar i TS2009 är ju bara 20m, och här är avståndet mellan bommarna drygt 100m.
![]() |
![]() |
#15 |
Veteran
|
![]()
Nu har det börjat växa träd lite här å där, och landskapet börjar ta form så sakteliga.
Även fotbollsplanen, som inte var inplanerad egentligen, börjar bli klar, där byns stoltheter, div.4-laget Rotings IF spelar sina hemmamatcher inför fulla läktare, ca 200 pers (inräknat hundar, barnvagnar och en och annan cyckel) ![]() ![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|