![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
Undrar om jag kommer att kunna läsa NÅTT på min nya skärm 1920x1200 Fujitsu AMILO SL3260W ![]() Nu kör jag skrivbordet i 1280x1024 på min gamla "Bull"-TV 21 tum, som jag för övrigt "älskar"... ![]() Rätt stor text behöver ja för att kunna läsa på normalt håll... Notera min nya lasermus(trådlös) http://www.dustin.se/pd_5010092713.aspx och ficklampa med 16 dioder ![]() ![]() Här är ett program, som är gratis http://www.4neurons.com/other/Magnifying_Glass/ ![]() Fast det känns ju lite jobbigt att behöva använda det jämt !!!! Men ibland så är det ovärderligt.. Ni med lite sämre syn kommer att kunna läsa ALLT på en webbsida, ja lovar ![]() Själv använder jag det säkert tio gånger om dan... ![]()
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2009-12-15 klockan 21:48. Anledning: fixade till tråden lite |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
|
![]() ![]() läste just detta angående Win7 ![]() Större text men samma upplösning i Vista och Windows 7 En del datoranvändare vill minska skärmupplösningen för att få större text, eftersom de exempelvis har dålig syn. Detta är något som Windows Vista och 7 har mycket bra stöd för och det kallas för "DPI-skalning" eller Justera teckenstorlek. Högerklicka skrivbordet och välj Skärmupplösning och välj sedan alternativet med "Förstora eller förminska text och andra objekt". Justera sedan hur mycket du vill att textstorleken ska öka. Observera att denna inställning är per dator och inte per användare. Detta va ju väldigt positivt. Källa: http://www.tipsomvista.se/windows-vi...ploesning.html Enda nackdelen är väl kanske att förstoringsglaset bara har "visst stöd för vista" Men då kanske man kan skrota de..... Förresten, är det nån som har lust att testa förstoringsglaset på Win7 Nån som överhuvud taget som testat det? ![]()
![]() |
#3 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() Den finns under Start=>Alla Program=>Tillbehör=>Hjälpmedel=>Skärmförstoraren i Vista exempelvis... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Hej
skall testa den funktionen på mitt XP Tack förr tipset ![]() Här är en bild på hur förstoringsglaset ser ut. ![]()
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Ursäkta, men de va allt rena skiten, hela mitt skrivbord blev sabbat
![]() |
#6 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|