![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej, En liten fundering då jag är nybörjare i Trainz. Visserligen har de flesta versioner men har inte lekt så mycket med denna simulator. Jag använder DEM-kartan från Filipstad till Kristinehamn och har gjort ett spår enligt blåa linjen. Där har jag ett litet 300 tons tåg draget av ett ånglok och resan tar ca 25 minuter i 50km/tim. I verkligheten tar det nästan en timme i samma hastighet, jag kör där nästan varje vecka.
Så min fråga är enkel, är kartan gjord i skala 1 till 1? I övrigt är det ett suveränt hjälpmedel att kunna börja på en tom DEM-karta, tack för dessa.
M v h /Pursche Senast redigerad av Pursche den 2011-04-08 klockan 10:49. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|