![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Jag försöker sätta upp några AI tåg men det fungerar inte. Kan ni ha några idéer för att få det att fungera?
Tåget med dubbla lok skall köra från punkt A till punkt C. Här mellan kommer då punkt B där tåget skall byta riktning. Jag låter då tåget köra fram till en bestämd "Track Marker" sedan lägger jag in en "Run Around". När tåget då väl kommer kör det farm till "Track Marker" kopplar loss vagnarna och fortsätter framåt tills det passerat lämplig växel. Men så fort tåget, de två loken, skall börja köra åt andra hållet byts fokus från det ena till det andra loket och samtidigt tappas alla kommande kommandon bort och loken blir stående där de är. Så över till växlarna. Jag råkar tämligen ofta ut för att växlar går i baklås. De kan gå att lägga om en eller två gånger för att sedan helt upphöra att fungera. De fungerar då vare sig manuellt eller för AI. Jag använder mig av nedladdade banor och har märkt att växelväljaren inte ligger i den roterande cirkeln utan en bit utanför. Kan detta vara problemet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2010
|
![]()
Det första jag kommer att tänka på, är om du skulle prova att ha bara ett lok? Om du har två lok, måste du kanske för att hamna med näsan åt rätt håll i det andra loket, ge just det loket det nya commandot?
Bara några tankar kring det hela. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Det är nog helt riktigt. Men nu kör jag USA tåg så det behövs dubbla lok och mer än så. Det var nu ett tag sedan jag använde TRS2006 men jag har för mig att jag inte hade detta problem då. Stannade inte lokföraren kvar i samma lok vare sig det blev det sista eller första loket.
Senast redigerad av CGD den 2011-04-17 klockan 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|