![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Hej alla.
Har nu frenetiskt kollat igenom alla trådar för att få inspiration till ett nytt projekt men vet fortfarande inte när och vart det ska utspela sig. Funderar på sverige influrerat landskap under 80-talet kanske. Det som jag tror kommer att bli jobbigast är ju att placera ut alla elstolpar och få det att se bra ut så om någon har några tips vore det bra. Kommer att lägga ut lite bilder när jag har kommit någon vart för att se vad ni tycker |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Om du använder STW's med namnkod så rekommenderar jag att du kopierar namnet och klistrar in på alla stolpar (var tredje) som skall vara likadan. Sedan sparar du och öppnas sessionen (inte rutten!) på nytt, så har de uppdaterat sig. (annars kan man använda snabbknappen, men då måste du först stänga propertyrutan och öppna den igen, trycka på snabbknappen och stänga. Det är mycket jobbigare)
Om du inte orkar med allt eltrassel så välkomnar jag dig till det fantastiska 20-30-talet, där eltrassel bara fanns på de stora linjerna, stenkolsröken strök över vagntaken och SJ hade lite stil på sina fordon. ![]()
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har några ommålningar på G, på Lennarts och Jay Hollands Volvo PV56:a. Men det är ju sent 30-tal. Har du kollat in Jay Hollands andra bilar??? Sök i cmp på author jayholland (namnet sammanslaget) så hittar du en massa fina 30-talsbilar.
EDIT: Sök även på jopasch och whecsailor EDIT igen: Kom på en till, som du kan söka på togog
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2011-11-23 klockan 19:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Har funderat på att bara köra gamla ångloken istället.
Får se vad det blir när man börjar. Måste hitta svenska tåg att köra med också. Svenska tåg expantionen funkar inte ihop med ts2012 och vad jag kan se så är det inte uppdaterat. Har tex sökt efter regina men hittar bara ommålningar och inte själva tåget på downloadstation Någon bra länk där man kan ladda hem svenska tåg och vagnar som funkar ihop med ts2012? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |