![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Lade händerna på ett Godsmagasin från VR, Inglewood Goodsshed bara för att se vad som går att göra med modern textureringsteknik (= .tbumbtex och .tbumbenv) och erfarenheten blir att på lite håll der ut som vilken "flat"-texturerad kåk som helst, men om man går väldigt nära så framträder normalmappningen tydligt och är naturligtvis väldigt elegant, men?
Har man nån glädje av detta i en tågsimulator ![]() Det kostar mycket datorkraft och skall man nu börja "kasta skuggor" på allting så tar det väl musten ur alla äldre datorer ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Visst - det är jättekul med höga och jätteskarpa texturer, men vad är det egentligen bra för? Ska vi in i huset eller nåt?
![]() ![]() ![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
För övrigt, väldigt snygga detaljer på detta lan. Men jag förstod inte det där med skuggor - inte skuggar väl Trainz objekten själv ännu? Det är väl en sak som det talas om i kickstartern?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|