![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Kilometerstolpar är en av grundbultarna i en järnväg. Jag har sedan tidens begynnelse av en STW-variant som fram tills nu fungerat utmärkt. Men i min senaste TANE-version har den floppat ut. Lösningen, tänkte jag mig, att modernisera med STL:s KM-stolpe.
Men tyvärr; den är inte riktigt bra eftersom den saknar framsidans text på baksidan. Det är faktiskt en viktig funktion. Antal kilometer räknas i linjeböckerna i en och samma riktning oavsett från vilket håll men kommer ifrån. Lösningen är enkel men tidsödande; man får sätta ut två stolpar och sakna med en tår i ögat STW:s stolpe. Finns det någon möjlighet att göra något åt STL-stolpen (Svenska järnvägstavlor), alltså text på baksidan och gärna högre stilgrad? Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Ja, det är nog möjligt, men jag och svenolle hade den uppfattningen att de alltid satt parvis, mitt emot varandra, och vända så att texten alltid var åt vänster i färdriktningen. Det du säger om text på båda sidor hade vi "ingen tanke" på.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]()
Kilometertavlor placeras normalt endast på ena sidan av spåret även vid flera spår än ett.
mvh Håkan
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Där talade yrkeskunnandet! Det blir lite jobb framgent!
I svenolles underbara generella script var det lätt att tillfoga en rad så funkade det! Testa denna, och rapportera om det funkar. Sen får väl stackars Korvtiger uppdatera hela djvla tavelpaketet.
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2017-01-31 klockan 17:44. Anledning: Done |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Det gör jag så gärna! För det har jag noterat också, men jag trodde det berodde på text-buggen med att text försvinner om de är för långt ifrån där kameran är vid sessionsstart.
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]()
Fungerade för mig, och texten tycker jag har en bra storlek!
mvh Håkan
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|