![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Fy fan för oetiskt uppträdande och personangrepp! Särskilt i virtuella mötesplatser är det högst önskvärt att alla former av undermåligt bemötande avvisas, oavsett omständigheter. Här på forumet har det en tid funnits det som moderatorerna kallar för 'forumregler', som man titt och tätt hänvisar till. Dessa regler får väl anses vara korrekt utförda med tonvikt på att man inte ska väcka anstöt hos andra personer på detta forum.
På förekommen anledning har jag personligen börjat tvivla över hur det är med moralen hos vissa medlemmar på detta forum. I en annan tråd förekom en långdragen debatt mellan två parter som olyckligt resulterade i en avstängning som, enligt min mening, varit inkorrekt. Läser man tråden i fråga och forumreglerna innantill kan man inte ens med falkögon se att vederbörande brutit mot någon som helst brott. Mitt förslag är därför att moderatorerna i fortsättningen klargör för vilka grunder dessa har för att stänga av personer från detta forum, och detta ska gälla såväl långvariga avstängningar som provosoriska. I annat fall är det stor risk för att moderatorernas trovärdighet sjunker till botten om det inte blir allmänt känt vilka som stängs av från forumet och på vilka grunder. Därför vore det även högst önskvärt att moderatorer tar för vana att vid dessa händelsers uppkomst såväl peka på, specificera samt exemplifiera lagbrott och följande straff. När vi sedan kommer in på det mer personliga planet vill jag påvisa att en person på forumet, har betett sig totalt oetiskt och därför borde stängas av från forumet snarast. Avstängningstid och andra specifika frågor angående avstängingnen i fråga lämnar jag till moderatorerna att vidare klarlägga och utföra. Allt jag vill ha är upprättelse här på forumet. Jag har e-postat Fredrik alla detaljer, som borde vara bevis så gott som något och få vederbörande avstängd för alltid här från forumet. I annat fall; om inte avstängning sker (och avstängning ser jag som ofrånkomligt), visar jag gärna upp bevis för uppenbara brott och provokationer som en forummedlem ägnar sig åt på sin fritid utanför forumet. Tufftuff har redan lämnat oss, vilket är mycket tråkigt. Så min uppmaning är att stänga av dem som inte uppför sig enligt forumreglernas kriterier, så att vi andra kan fortsätta med sansade och vettiga debatter. Nu väntar jag på svar från Fredrik... Tack för ordet. ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|