| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Skånsk användare 
			
			
			
			Reg.datum: Oct 2002 
				Ort: Hässleholm 
				
				
					Inlägg: 1 518
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Har tänkt en god stund nu...? Går det att tillverka signaler som går att höja upp från markytan. Det vill säga så man kan få dem hängande vid en vägg, stå på perrongen och dylikt.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	/Erik Götborg  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
   
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Tidigare Arvid Nilsson 
			
			
			
			
	 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Om du tillverkar den som ett scenery objekt,ja. 
		
		
		
		
		
		
			Det går nog använda de gamla signalerna ocg byta i configen till scenery istället för ????? ( kind scenery) 
				__________________ 
		
		
		
		
	Arvid Nilsson  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | |
| 
			
			 Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jan 2005 
				Ort: ,  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 809
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citat: 
	
   Det kunde kanske gå om man gjorde som med Tomas luftledningsstolpar att man fick flera olika "skins" med olika höjd att välja mellan. Men hur det skulle skriptas får någon annan svara på  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	/MVH Patrik  
			 | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			 Skånsk användare 
			
			
			
			Reg.datum: Oct 2002 
				Ort: Hässleholm 
				
				
					Inlägg: 1 518
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Att göra som du beskrev Deskgrunt hade varit de ultimata. Hoppas ni förstår vart jag vill komma med signalr som går att höja.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	/Erik Götborg  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
| 
			
			 STW-member 
			
			
			
			
	 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			de nya signalerna jag har filat på är scenery objects, det är inget svårt med det. Problemet är bara att det är omöjligt (om man inte råkar vara riktigt riktigt duktig på trainzscript) att få till svenskt signalsystem  
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
	![]() /Tomas  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 Skånsk användare 
			
			
			
			Reg.datum: Oct 2002 
				Ort: Hässleholm 
				
				
					Inlägg: 1 518
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ja, tyvärr är jag inte nån baddare på signalscript...
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	/Erik Götborg  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | |
| 
			
			 Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jan 2005 
				Ort: ,  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 809
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Tyvärr är det väl omöjligt att få till NÅGOT signalsystem alls med AI-förare   Jag är dålig på hur svenska signaler skall placeras rätt och vilka som skall användas var men det går att få till ett skapligt fungerande system med Pathrule, autopilot osv bara man helt låter bli vanliga AI:n. Problemet är väl bara att det blir rätt mycket pill och det går ju inte att fixa med enbart signalerna sas utan användare måste kunna sätta upp en massa regler och kommandon. PÅ min nya bana tänkte jag sätta upp allt med en massa paths med Pathrule, sen använda en trigger före varje path och Path trigger rule tillsammans med Traincontrol. Använder man då Autopilot till AI-förare samt startar manuella tåg med att först ange destination med Autopilot och sen stoppa o ta över så skall signalsystemet funka och alla växlar läggs om efterhand som man kör över triggern till en ny Path. Blir alltså en automatisk tågklarerare som funkar med både AI och manuell körning. Fast som sagt, mycket pill och återstår att testa på längre sträckor med flera paths (block) efter varandra  
		
				__________________ 
		
		
		
		
		
			/MVH Patrik  
			Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-11-07 klockan 12:19.  | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |