![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Hej alla Trainzdiggare.
Måste fråga en sak om Iportal. (Har läst alla frågor o svar i Forumet även manualen (den svenska) men tyvärr så begriper jag inget,har väl med åldern att göra ![]() Kan jag som ensam användare köra från en portal till en annan ? Om det går kan någon förklara hur man gör ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
Skall du köra på din egna bana så skall du använda Portal eller Portal basic, Iportal är endast för internet körningar, du hittar portalerna under hus ikonen.
Mvh Jonni |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Ja det var den portalen som jag menade förlåt för felskrivningen.
Men kan jag använda den om jag använder t.ex robe river kartan och tillverkar en egen bana eller använder någon i 2006 ? Hoppas ni förstår hur jag menar. Coffiehans |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Det går alldeles utmärkt, du kan använda dom på vilken bana som helst.
Mvh Jonni |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Vad jag menar är att om jag kör i robe river växlar han över till ex en annan bana då eller ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Nej, det gör den inte. Tågen går från en portal till en annan men bara på samma bana, iportal är bara för internet.
Mvh Jonni |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Okej.
Då skall jag testa å lägga portaler på en bana få se hur det funkar jag tackar för svaret jonni |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Testade att lägga ut 2 portaler i varsin ända på Robe River Kartan å körde in ett tåg men det enda som hände var att det spårade ur vad gör jag för fel ?
måste nog ha en ingående beskrivning hur man gör. Vänliga Trainzhälsningar Coffiehans (Alias Hans-Erik Hedström) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Jag vet inte vad som hände, men har du vänt dom rätt? Entery skall var ut och in, dvs tågen kör ut från entery och in i entery ändan, se till att du vänt rätt. Du kan göra många tåg och använda samma förare om du vill, gör du olika tåg så kommer dom ut slumpmäsigt.
Mvh Jonni |
![]() |
![]() |