Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-10, 20:22   #1
Eric B
Tidigare ssg

Reg.datum: Apr 2004
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Angry 0-0 i matchen mellan Sverige - T&T

0-0, vad f*n är det, hoppas verkligen att vi spelar bättre nästa match mot paraguay, för de som inte förstår vad jag pratar så kan jag säga fotbolls VM och sveriges dåliga öppningsmatch mot trinidad tobago

Senast redigerad av Eric B den 2006-06-10 klockan 21:48.
Eric B besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-06-10, 20:32   #2
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Sverige får skylla sig själva när de inte spelar bättre, de fick några hörnor och lägen men utnyttjade inte detta på ett tillräckligt bra sätt helt enkelt...

Sätt ett bättre namn på tråden nästa gång, "0-0" säger knappt någonting för de som inte kollar på vm...
Gammal 2006-06-10, 21:32   #3
Json
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ssg
hoppas verkligen att vi spelar bättre
Senn när spelar vi sofftittate?

Däremot får dom som spelar spela lite bättre
Json besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-06-10, 21:47   #4
Eric B
Tidigare ssg

Reg.datum: Apr 2004
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Json

Ok nu syfta jag på sverige som nation och då är sveriges landslag "vi"
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-06-10, 22:26   #5
Erik.H
Tidigare mrdaddydj

Reg.datum: Oct 2003
Skicka ett meddelande via MSN till Erik.H Skicka ett meddelande via Skype™ till Erik.H
Standard

Ja, det var en riktigt usel match de gjorde vi får verkligen hoppas att de är bättre i nästa match mot paraguay...
Gammal 2006-06-10, 23:39   #6
Isak3
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Json

"Vi" används då det går bra för det lag man håller på.

"Dom" används då det går dåligt.

Tydligen var det ganska dåligt med 0-0. Så då bör alltså "dom" användas

Mvh Isak
Isak3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-06-11, 00:40   #7
Robert
Medlem

Reg.datum: May 2005
Standard

Ja det var synd. Det blev inget badande i fontänen på Sergels torg idag!
Robert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-06-11, 22:54   #8
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Unhappy

Hej!

Ja detta var en besvikelse...

Det misstaget som Lasse-Roland gjorde var:

1. Lät Anders Svensson spela istället för Kim Källström
2. Micke Nilsson skulle kommit in i andra halvlek istället för Alexandersson. (Alex sa efter matchen att han var helt slut efter första halvlek!!!!!)
3. Om inte Kim spelat från start, skulle han kommit in när T&T fick en man utvisad. Man måste göra något radikalt som ändrar spelet när motståndarna får en man utvisad precis som det laget gör som får en man utvisad.
4. Sverige utnyttjade kanterna för dåligt. I dagens fotboll så måste man utnyttja kanterna och det viktigaste av allt, BYTA KANT!!!(Som Strömberg sa ett antal ggr...) Blir för lätt att läsa annars....
5. Vågat byta ut Henke eller Zlatan när det inte funkade för dom...Allbäck hade fler avslut än vad tex Zlatan hade...

Ja, det var en del detaljer som jag skulle ändrat på om jag hade varit förbundskapten, men sen om det gått bättre det har jag ingen aning om eftersom det är en hypotetisk fråga...

Men men, man får hoppas att det går vägen mot först och främst Paraguay, sedan får vi se hur det går mot England....

MVH Kenneth
Gammal 2006-06-11, 22:56   #9
knebert
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Isak3
"Vi" används då det går bra för det lag man håller på.

"Dom" används då det går dåligt.

Tydligen var det ganska dåligt med 0-0. Så då bör alltså "dom" användas

Mvh Isak
Hej!

Du slog verkligen spiket i kistan...Hur många gånger har man inte hört detta?????

MVH Kenneth
Gammal 2006-06-13, 20:37   #10
Isak3
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av knebert
Hej!

Du slog verkligen spiket i kistan...Hur många gånger har man inte hört detta?????

MVH Kenneth
Hej.

Hehe...Tur i alla fall att man fick använda "vi" efter Hockey OS. Man ska ju försöka se det positivt. Däremot ser jag gärna att du tvingas använda "dom" om MFF i framtiden .

Mvh Isak

Senast redigerad av Isak3 den 2006-06-13 klockan 20:50.
Gammal 2006-06-13, 23:21   #11
knebert
Medlem

Citat:
Hej.

Däremot ser jag gärna att du tvingas använda "dom" om MFF i framtiden .

Mvh Isak
Hej!

Det hoppas jag verkligen inte, det är emot mina principer....

Har du aldrig hört uttrycket "Vi mot dom!!" Det är en återkommande fras när det gäller den malmölitiska idrotten....
När andra lag i Sverige köper spelare till höger och vänster så händer ingenting, men när ett Malmölag investerar i spelare så kallas de för Real Malmö och allt möjligt, likadant inom hockeyn, men va fasen låt resten av Sverige kalla Malmölagen för vad dom vill: VI KOMMER TILLBAKA!!!

MVH Kenneth
Gammal 2006-06-13, 23:57   #12
Isak3
Medlem

Standard

Citat:
Hej!

Det hoppas jag verkligen inte, det är emot mina principer....

Har du aldrig hört uttrycket "Vi mot dom!!" Det är en återkommande fras när det gäller den malmölitiska idrotten....
När andra lag i Sverige köper spelare till höger och vänster så händer ingenting, men när ett Malmölag investerar i spelare så kallas de för Real Malmö och allt möjligt, likadant inom hockeyn, men va fasen låt resten av Sverige kalla Malmölagen för vad dom vill: VI KOMMER TILLBAKA!!!

MVH Kenneth
Hej igen! Jo, jag har nog hört "Vi mot dom" någongång, men aldrig förstått vad det betyder...

Jag hoppas du inte uppfattade det som att jag ville att MFF skulle åka ner, för det var inte så jag menade. Pga "Hipp hipp" har jag alltid varit svag för MFF och speciellt klacken. Bara att dom ("dom") inte ska vinna, för då kan ju inte DIF vinna...

Jag höll faktist på dom (DIF) innan dom vann SM-guld det året dom gick upp i allsvenskan. Fast det faktum att jag använder "dom" 3 ggr i föregående mening säger väl allt om min trogenhet som supporter... Inte för att jag säger dom för att det går dåligt, ärligt talat vet jag knappt hur det gått alls hitills den här säsongen, men för att det skulle vara oetiskt av mig som knappt ser resultaten på TV sporten att säga "vi".

Mvh Isak
Gammal 2006-06-14, 11:24   #13
knebert
Medlem

Citat:
Hej igen! Jo, jag har nog hört "Vi mot dom" någongång, men aldrig förstått vad det betyder...

Jag hoppas du inte uppfattade det som att jag ville att MFF skulle åka ner, för det var inte så jag menade. Pga "Hipp hipp" har jag alltid varit svag för MFF och speciellt klacken. Bara att dom ("dom") inte ska vinna, för då kan ju inte DIF vinna...

Jag höll faktist på dom (DIF) innan dom vann SM-guld det året dom gick upp i allsvenskan. Fast det faktum att jag använder "dom" 3 ggr i föregående mening säger väl allt om min trogenhet som supporter... Inte för att jag säger dom för att det går dåligt, ärligt talat vet jag knappt hur det gått alls hitills den här säsongen, men för att det skulle vara oetiskt av mig som knappt ser resultaten på TV sporten att säga "vi".

Mvh Isak
Hej!

Helt rätt...

Jag som trogen sportfåne säger alltid dom eller MFF eller Sverige eller Mif eller vad det nu är....Aldrig vi...Det får dom andra göra....

Jag tycker det är helt fel uttryck eftersom det är ju Sverige eller Tre Kronor eller vad det nu är som spelar....Men det är ju allmänt att såsom det skrevs här tidigare att när det går bra så är det "VI" och när det går dåligt så är det "DOM"....Detta slår aldrig fel...

MVH Kenneth
Gammal 2006-06-14, 21:24   #14
Isak3
Medlem

Standard

Citat:
Jag som trogen sportfåne säger alltid dom eller MFF eller Sverige eller Mif eller vad det nu är....Aldrig vi...Det får dom andra göra....
Jomen om du går på matcherna så borde du väl kunna unna dig att säga "vi" när det gäller MFF eller Mif iaf. Det är ju ni i publiken som delvis bekostar spelarlönerna. Och utan pengar är det lite svårt att nå framgångar...

Mvh Isak
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:18.