![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Jag har nu gjort SP1 uppdateringen. Det var inga större problem.
Först så arkiverade jag allting via CMP. Jag sorterade efter ”type” och arkiverade varje type för sig. Men på Trainz forum har det skrivits om att arkiveringen inte fungerar fullt ut. Min local katalog innehåller 5 Gb men arkiveringen blev bara 2 GB. Därför valde jag att kopiera hela local katalogen så som Auran beskriver. Jag installerade sedan om Trainz och direkt därefter SP1. På min dator, Pentium 2.8 GHz tog SP1 installationen 5 minuter. Därefter kopierade jag tillbaka local katalogen, raderade de filer Auran nämner och startade Trainz options. Inga problem. Men när jag skulle starta Trainz spelet då var det stopp. Jag fick starta Trainz till första välkomstbilden och avvakta i några minuter medan datorn arbetade därefter öppnade jag CMP och avvaktade återigen några minuter. Ifrån CMP öppnade jag sedan Trainz och se då gick allt bra. Allt som fanns innan verkar vara tillbaka men ännu har jag inte upptäckt någon förändring i spelet förutom de extra val som dykt upp Options/Configure Trainz – Advance Options. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Ja, jag har precis avslutat min egen uppgradering och den gick också helt smärtfritt men alls inte lika snabbt som din. Det tog faktiskt två timmar och en kvart och då har jag tydligen ändå samma processorhastighet som du!???
Har precis avslutat en halvtimmes provkörning, vilket ju är alldeles för lite för att kunna ge något uttömmande svar om skillnaden före och efter, men jag har fått ett helt annat ljud som jag är mycket nöjd med, kanske med undantag för ångloksljudet även om också det förbättrats. Jättestor skillnad faktiskt! Inget verkar heller ha försvunnit, vilket jag faktiskt varit ganska orolig för. Jag använde mig inte av CMP för att arkivera, jag känner mig inte riktigt hemma med det programmet, så det blev en kopiering av Localmappen till och från egna hårddisken. Eftersom jag tycker ljudet är så väsentligt för körupplevelsen känns det som ett helt nytt program för mig. Jättenöjd! Senast redigerad av Håmacon den 2006-06-21 klockan 08:30. |
![]() |
![]() |