![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej Här en bild från Åstorp
![]() Detta är min första bild från mitt bygge. Jag håller på att bygga järnvägen som det se ut eller såg ut en gång itiden. ![]() Detta skall vara Nyvångs Gruva som är borta sen 1966. ![]() Höganäs station ![]() Krapperup Station där järnvägen lades ner året1963. Banan gick från Mölle till Åstorp och var en populär bana som många åkte på för att kunna gå och bada för i tiden. Det var till och med så att det gick tåg direkt ifrån Berlin till Mölle. Detta är något men är inte färdigt ännu. Problemet är att min grafikkort orkar inte med mer nu för den har börjar att haka så fort man flyttar på sig.Jag har 64Mb grafikkort men måste kanske skaffa ett på 364Mb istället ![]() ![]() Arne |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Du kan inte tänka dig bygga ut från Åstorp mot Hässleholm eller Helsingborg
MVH Erik ![]() VD,Railway Transport System Kontrakt: http://www.svttl.se/rts.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Är det inte den snutten som passerade Mjöhult.
Om det är det, så ser jag väldigt, väldigt mycket fram emot att få se mer ifrån ditt bygge. Var där nere på somrarna under slutet av 60-talet. Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hejsan!
Jodå Jag skall bygga vidare från kattarp mot helsingborg vidare förbi ramlösa o bjuv till åstorp. Sedan skall jag fortsätta från ängelholm vidare till halmstad. Från åstorp ut till hässleholm. Det är bara det att min grafikkort orkar inte så mycket mer nu för det börjar att hacka nu när jag förflyttar mig. ![]() Jag måste skaffa ett störe grafikkort om jag skall kunna fortsätta att bygga på min bana. Jag vet inte om det är någon som bygger också runt dessa områden i så fall skulle man kunna sätta ihop dessa banor och spara en massa tid. ![]() hälsningar Arne |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hur hade du tänkt dig, angående Helsingborg.
Som det är idag eller som det var förr. Genom pålhsjöskog eller vad det heter och ner via den gamla träviadukten till stationen nere vid hamnen. Där det fanns ett spår som gick över till södra sidan. Där det gick en gubbe förre med röd flagga och stoppade trafiken. Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Skånsk användare
|
![]()
Jag kan hjälpa dig mer Hässleholm ifall du vill det. I så fall kan man mötas i Klippan eller något sådant.
MVH Erik ![]() VD,Railway Transport System Kontrakt: http://www.svttl.se/rts.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Det finns tom en modell av en tågfärja som har gått Helsingborg-Helsingör.
/Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Vad heter den modellen?
/Blappe |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Skånsk användare
|
![]()
Skulle bara meddela Statens Järnvägar att jag har börjat på Hässleholm nu, och vill du ha en linje mot Kristianstad, så säg till. För då fixar jag det.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Jag håller på att bygga från Kattarp till helsingborg nu.
Det är svårt att hitta kartor över Hbg som vissar hur spåren låg i norra Hbg.De kartor som jag har sett så vissar de bara ett spår som går igenom Hbg men inte hur bangården såg ut eller hur växlarna låg. Jag vet inte om det är någon som har karta över Hbg där man kan se alla spår som fanns i Hbg. Sedan skall jag gå vidare från Hbg till Bjuv o Åstorp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8986 ...eller är den kartan för grovhuggen? Moving Steel on Land and Under Water |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Member
|
![]()
Snyggt jobbat. Fast du bör nog ta bort höghusen i nyvång. Där bor bara typ 900 personer. Är själv uppväxt där är en riktig liten gruvunge
![]() Lycka till med banan och jag hoppas att få testa den snart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Skånsk användare
|
![]()
Hur går det för dig? Har du kommit längre?
MVH Erik VD, Railway Transport System www.svttl.se rts@svttl.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Jodå Mixerboy det går framåt. Jag håller på att bygga i norra
Helsingborg. Jag hittade ett flygkort över Hbg från 1939 så det skall nog bli bra när det blir klar.Vi håller på att flytta till hus nu så det kan ta lite tid innan jag kan fortsätta med bygget nu. Hur går det för dig? Har du byggt något eller det har blivit något lite då o då? hälsningar Arne |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Skånsk användare
|
![]()
Jag har inte byggt nu på 2 veckor kanske, men håller fortfarande på med Hässleholm. Vill du förresten ha sträckning mot Kristianstad också?
MVH Erik VD, Railway Transport System www.svttl.se rts@svttl.se |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Dala Ockelbo Norrsundets Järnväg | Tomas | Landskapsdesign - Trainz | 7 | 2002-10-05 03:46 |