![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej!
Satt på rast på jobbet vid åttatiden nu ikväll när ett torvtåg med två Tmy (eller Tmx, vad vet jag) drog förbi med öppna spjäll kanske 20 meter ifrån mig och jag måste säga att det är ett imponerande ljud!. Blev ju självklart tvungen att prova det i Trainz också. Ljudet jag använder på loken är ju ok, men nu kommer frågan: Finns det någon som kan rekommendera ett ljudset som passar till Tmy-loken? Och så filmen: Två Tmy lämnar stationen med ett torvtåg mvh .... Mats EDIT: Jag har bytt ut filmen mot en ny med lokljuden som Rojje rekommenderade. Måste även tillägga att jag gillar vagnljuden i TRS2006.
![]() Senast redigerad av MatsH den 2006-09-28 klockan 23:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citat:
Kanske borde ha gjort en sökning i forumet först. ![]() Jag ska genast kolla upp ljuden. Tack så mycket, och kul att du gillade filmsnutten. ![]() mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
klockrent gjort
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
![]()
Fint! En fråga. Träden ser verkligen naturtrogna ut. Är dom tillgängliga för nerladdning?
/Richard |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citat:
Gå till följande tråd på Auran's forum. I första posten finns en länk. Träden är en del av ett paket på 40MB som innehåller objekten till en demobana. Här hittas träden Kan även tillägga att jag bytt ut filmen i första posten mot en nygjord med utbytta lokljud. mvh .... Mats
![]() Senast redigerad av MatsH den 2006-09-28 klockan 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
![]()
Tackar, har kastat mig över länken och hämtat hem. Ska kolla att verkligen funkar.
/Richard |
![]() |
![]() |