Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-10-13, 13:39   #1
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Question Hytt till Y7, Lok-Kalle?

Visst var det på gång för antal år sen (eller nå't år), att vi skulle få en riktig hytt till Y7:an. Har jag drömt detta eller var det verklighet?

Jag faller alltid tillbaka till MSTS när jag vill köra "CAB-mode", trots att TRS är överlägset både när det gäller logistik och support från andra användare.

Varför finns det inte fler "äkta" hytter till TRS, när det är just hytterna som ger den rätta spelkänslan?

Det borde inte vara så, när det finns så många kreativa konstruktörer ute i vårt land.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-10-16, 17:33   #2
LokKalle
Medlem

Reg.datum: Nov 2002
Standard Svar till svenolov

Hej svenolov!

Jodo. Du har inte drömt om hytt till Y7. Det är bara det att det går åt lite kraft i form av polyoner och textur till en snygg Y7 interior. Jag har en själv som jag kör med i en lite uppgraderad version av Y7 både som cab och korg.
Skall ändå se om jag kan fixa till en nedbantad version av caben fast det tar nog sin tid. Kan inte lova när den blir färdig.

Fortsätt att köra med Y7 så länge. Har för mig att jag skickade över några Y7 med övergångsgrindar utfällda i olika variationer. Undrar om de användes? Om de inte finns så hör av dig så skickar jag dem igen.

Hälsningar
Kalle
Gammal 2006-10-18, 15:06   #3
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LokKalle
Hej svenolov!
...

Fortsätt att köra med Y7 så länge. Har för mig att jag skickade över några Y7 med övergångsgrindar utfällda i olika variationer. Undrar om de användes? Om de inte finns så hör av dig så skickar jag dem igen.

Hälsningar
Kalle
Jo, jag har din Y7 med övergångsgrindar som jag använder flitigt. Ser fram emot en nedbantad version av din hytt.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:05.