![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hej
Jag tycker det är väldigt jobbigt att var enda gång jag är inne på forumet är det någon som röstat i en gammal omröstning eller en omröstnings som är färdig/oviktig. Jag tycker att det vore bra med någon form av funktion som gör att tråden ej blir aktiv för att någon röstar. Om inte detta är möjligt vore det bra med at de flesta medlemmarna som varit i forumet ett tag inte "gräver upp" massa gamla omröstningar. ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
|
![]()
Instämmer med föregående inlägg, även om jag bara tycker att det är lite jobbigt.
![]() ![]() ![]() /Harry Senast redigerad av Kiefer den 2006-11-09 klockan 18:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kan dra anledningen till varför det är så här.
En hel del önskade att kunna få någon form av synbar notifiering när man röstat i månadens bild för att kunna se hur ens egen bild eller hur de man röstade på ligger till. Eftersom många önskade detta aktiverades det också. Det går som sagt inte att tillfredställa alla. Just nu får de som vill ha koll på Månadens Bild sin vilja igenom. Samtidigt är det ju inte svårare än att man sätter ett slutdatum när man skapar en omröstning - Åter igen handlar det om självdiciplin. ![]() Till en början kunde bara admins/moderatorer skapa omröstningar men efter önskemål att alla skulle kunna skapa lyssnade vi på önskemålet och tillät detta. Personligen tycker jag det är tråkigt om man ska behöva gå ner på individnivå och bestämma att person X får inte skapa omröstningar för att han/hon inte kan hantera det rätt medans person Y får skapa fritt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Det kanske skulle räcka med en uppmaning att sätta ett rimligt slutdatum med andra ord.
![]() |
#5 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag har för mig jag sett ett adminscript till forumet som automatiskt körs i bakgrunden och kollar när omröstningar är mer än 182 dagar gamla (halvår)
Hittar inte detta script nu men ska fortsätta leta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Okej, det glädjer mig att höra, även om ett halvår verkar vara i mesta laget för de flesta omröstningar, typ "vill du ha xxxbanan" som hänvisar till en rutt som inte ens finns ännu.