![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
En ny dörrkontroll finns snart att ladda ner från Downloads. Det är grunden samma DC som tidigare. Den är utvecklad och provad på TRS2004, men ambitionen har varit att den skall fungera även till TRS2006. Och det gör den.
![]() Det är enklare att underhålla endast en version, det är därför jag har omarbetat DC. Den stora förändringen är att jag har tagit bort den speciella TrackMark som krävdes för full automatik, och ersatt den funktionen med en s.k. Station Manager (SM). SM är ett objekt som lägger till en del egenskaper till vanliga TrackMark's som gör det möjligt för DC att fungera korrekt vid automatik och till stationer som inte har passagerarstöd. Jag har stoppat in koden i ett elskåp, så det är bara att placera ut skåpet var du vill på din rutt. Du kan ha flera SM utplacerade i en och samma rutt, t.ex. ett skåp på varje station. Då blir det enklare att hantera. -