![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare ssg
|
![]()
2 bilder på 2 vägar i Sverige av helt olika karaktär på alla möjliga sätt. Storlek, trafik, underhåll etc.
E6 vid Hallandsåsen 2005 och Kungrastens rastplats. Det är väldigt brant här. Asfalten ligger svart och fin. ![]() Länsväg 164 i trakterna av Bengtsfors i Dalsland 2006. Härligt lappad svensk landsväg. ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Snygga bilder.
Men brant är det inte så farligt på första bilden. Men man känner det på väg upp i motorn och speciellt i öronen.
![]() |
![]() |
#3 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
I övrigt är det en vacker väg.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
En tom Volvo FM7 tar sig upp i 65 kmh. Då har den en tjänstevikt på 10,7 ton och en effekt på 250 hästkrafter. Det kanske säger något om hur det är med en långtradare på sextio ton. Jag tror de brukar hålla cirka 10-20 kmh när jag kör om dem.
Fotointresserad lokförare Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com ![]() Senast redigerad av simonbertilsson den 2007-05-17 klockan 00:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Skånsk användare
|
![]() Citat:
Så jo, den backen är brant....!
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare ssg
|
![]()
Man borde spärra av motorvägen nerför ett tag så att man kan komma där och tryckan plattan i mattan utan risk för andra trafikanter och se vad bilen kommer upp i, 200 borde gå på 30 sekunder säkert mohahah
![]()
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Om du vill prova på något brant, testa backen på rv 40 mot Göteborg i Jönköping, den är brant ska jag lova. Seg som fan att komma upp på. Tack gode gud att det finns två körfält upp!
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Skånsk användare
|
![]() Citat:
Göteborgsbacken är också riktigt brant (brantare än Hallandsåsen). Har kört där också, dock bara med personbil!
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Jupp. Stackarn om man har mindre än 200 hk med full last (lastbil) på den sträckan upp. Man får ju gasa på redan vid E4-korset och hoppas att ingen galning blockerar vägen. Snacka om kamikaze!
![]() |