![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
Hej!
Jag står inför ett laptopköp och tänkte höra vilken av följande processorer som är bäst. Jag kommer att använda datorn till ganska prestandakrävande spel (typ World of Warcraft). Alltså, vilken av följande processorer lämpar sig bäst av Intel Core 2 Duo eller AMD Turion X2 TL56? Tacksam för svar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Jag har hört att man helst bör ha Intel om man vill spela spel, samma sak med grafikkortet som bör vara NVidia och inget annat, antagligen skitsnack, men du kan ju kanske ta Intel i alla fall?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Lättast är väl att kolla prestandaegenskaperna. Mer MMX/Mhz (eller vad dagens processorer har) = snabbare dator.
Kolla om grafikkortet är ett av de senaste också, har stor inverkan på hur snabba spelen är.
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
Får tacka för den hjälp jag fått, nu sitter jag här med en nyinköpt Acer 5920G. Bland specifikationerna finns bland annat Intel Core 2 Duo processor, 2048 MB RAM och 256 MB separat NVidia-grafik.
![]() |
![]() |
![]() |